Saturday, July 23, 2005

Aku seorang loser!

lame dah aku dok sesenyap dr arena blogging.. pejam celik, pejam celik balik, sib baik tak jadi 'pejam tak celik2'.. dah 4 bulan aku tak apdet.. ikutkan byk bende yg berlaku, byk hal yg berkisah.. tp tu la semer terbatas dek kekurangan kemudahan net kat umah aku.. memula time ade citer mmg la excited nak kepoh2kan tapi bile dah lame2 pendam, bateri pon dah weak.. last2 aku simpan dlm kotak memori aku jer la..

anyway, kongret kat memember aku yg dah keje semer.. bole tahan korang keje ek.. semer besh2 jer aku nengok.. aku pon tompang gak eppy utk korang.. aku jer yg still terkedek2, besokan bontot kat umah.. hmpp, sedeh lak ai.. ekceli aritu aku dpt keje as designer kat Senai.. punyer la excited sbb job tu aku applied dr Jobstreet.. dah la time mintak tu, aku main mintak jer even requirements dia preferably nak yg speaking mandarin & 2-3 yrs experiences.. alhamdulillah gak time interview tu aku faced ngan manager dia sorang je so aku tade la malu2 cipan sgt.. sib baik juger portfolio pon dia tak nengok sgt coz ikutkan portfolio aku bukannye 'seportfolio' sgt.. just dia kasik aku selai paper dan sebatang pensel tanpa pemadam.. dlm masa 10 minit dia soh aku design packaging utk bar coklat.. time tu gelabah gak la coz aku tak la tere mane pon bab lukis2 nih.. tp semer berjalan ngan smooth..bos kompeni tu pon baik, siap fluent giler ckp indon ngan aku even dia ngan staff kat kompeni tu semer cina! sebab musabab tu la aku jd excited sbb tak sangka dorang accept aku even aku ni melayu.. manager dia pon siap kasi aku galakan blaja bahse mandarin.. tp ntah la, tade rezki kot.. mak ayah aku tak setuju.. dorang kate Senai jauh, lalu pon jln kampong yg agak bahye gak la.. masuk keje dr 8.30am-5.30pm.. sah2 aku kene kuar dlm kul 6 lebeh.. aku try bincang pon, useless.. berkeras betol mak ayah aku.. so ngan perasaan yg terlalu terkilan, aku lepaskan jugak keje tu.. sampai skang aku rasa seperti seorang loser yg amat2 la loser.. zaman skang bukan senang nak dpt keje.. haih la~ kadang2 aku malu gak ngan kengkawan coz aku still tade keje :(

dengarlah jeritan batinku~~~.........

No comments:

Related Posts with Thumbnails