Sunday, September 19, 2010

TERPAKSA BERPISAH...

sabtu malam...
arini aku rasa sedeh sgt.. sebak time nk berpisah ngan mr.gits kat stesen komuter serdang ptg td..

malam smalam famili aku gi bukit mahkota umah makcik aku.. then arini gi umah Jajang kitorang plak kat balakong.. pastu mmg trus nak balik pontian semula.. memula mr.gits xkisah pon nk folo balik so esok dia balik kl semula naik bas tapi biler call kaunter bas, kerani tu cakap seme tiket sold out.. so dgn berat ati aku terpakse relakan mr.gits balik arini.. aku pon xnak susahkan dia.. dh alang2 sampai kl better dia trus balik sg buloh.. so, on d way nak masuk highway balik jhr, aku drop mr.gits kat komuter serdang..

sib baik anak aku jenis memahami.. dia x mengamuk atau nangis pon time ayah dia nak balik.. bile cakap 'yayah werk' otometik dia paham ayah dia kene gi keje.. anak aku salam dan ciom ayah dia pastu lambai2 time kete dh gerak.. sayu aku nengok..

cuti raye ni la kitorang spent masa paling lama dalam tahun ni! 2 minggu kami bersama bertiga.. jalan sane, jalan sini.. arsyad mmg eksaited btol.. hari2 dia ajak ayah dia jenjalan.. hari2 dia cakap 'yayah jom jalan'.. dah 8 bulan kami xpenah bersama dlm jangka waktu yg lama camni.. slalu 2-3 hari mr.gits dh balik kl.. sebelom ni mr.gits slalu usik anak aku cakap 'yayah balik kl eh' dan misti anak aku cakap 'xmo kl, yayah xmo kl' sbb dia nak ayah dia sentiasa dgn dia.. time mr.gits nk turun kete tadi mmg aku risau kalo anak aku mengaruk nanges tapi alhamdulillah dia bertenang je time dibagitau ayah dia werk..

tadi time tidokan arsyad, aku tanye dia..

"yayah mane?" dia jawab "yayah werk"

sedeh sgt aku dengar jawapan dia.. aku sebak sbb aku tau anak aku paham ayah dia terpaksa berpisah dgn dia sbb nak pegi keje demi carik rezeki kami sekeluarga..

lasli aku cakap "nnt yayah balik lg minggu ni, arsyad sabar eh, kita tunggu sama2 yayah balik" sambil tepuk2 bahu dia..

so rutin aku kembali seperti biasa.. uruskan arsyad seorang diri & diri aku yg tidak terurus ni..

pagi ahad...
aku terjaga pukul 6 pg sbb arsyad mengaruk.. dia asyik jerit2 "yayah susu" byk kali.. aku pujuk2 dia tapi dia asyik nanges je.. pastu dia jerit lagi "yayah dukung, yayah dukung" sambil tangan dia gapai2 kat udara mintak dukung seolah2 ayah dia ade kat situ.. aku pujuk n dukung arsyad.. dia nanges2 cam mencari ayah dia.. sedeh nye aku tengok.. aku cakap yayah werk tapi dia tammo terima.. asyik2 jerit panggil yayah dia.. arsyad tarik aku soh kluar dr umah.. aku bukak pintu cakap "gelap ni arsyad, malam ni.. yayah xde, yayah werk" dia terus je nanges..

lama jugak arsyad nanges.. sambil sebut yayah dia.. aku pujuk nak buatkan susu pon dia tammo.. aku rasa misti sebelom tu dia mimpi ayah dia sbb tu dia cam terkejut bangun & meraung2 cari ayah dia.. yerla, dah 2 minggu asyik berkepit dgn ayah dia tetiba dia bangun ayah dia xde.. sedeh plak aku tengok anak aku sampai aku pon nanges.. sian arsyad..

7 comments:

efa fairuz said...

adoi.. kesiannya.. aku paham perasaan ko ina.. aku nak dekat 2 thn dok jauh ngan laki ngan anak sulung.. anak dara aku kurus sbb stress takde kawan dekat rumah pastu letih naik turun bas berulang kb-perlis..

skrg ni seme dah dok perlis, anak aku pun dah gemuk balek.. lega rasa hati..

aku doa korang satu family boleh dok serumah macam dedulu, masa yang ko sangat hepi, hari hari ada entry blog baru.. skrg ni entry ko selalu sedih2.. kesian dgn ko, dahla ko pregnant kan.. sabar la.. tu je yang mampu aku cakap.. harap harap ada sinar menanti..

Ms.Rainna said...

tq so much efa.. aku tau ko paham sbb ko pon penah kene situasi sama kan :)

memula dulu aku igt aku mampu tp sebenarnye mmg aku x mampu..

huk huk huk

lia said...

adehhh... aku lak yg bergenang air mata...

harap korg sekeluarga tabah & cepat2 dapat bersatu kembali, amin...

Ms.Rainna said...

tq so much lia.. aku pon mmg xputus2 doa cepat2 la suami aku tuh dpt keje kat area jb..

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

aku pun sedih juga.... :(
speechless... tak tahu nak cakap apa..
"sabarlah" mungkin is the best word.

Unknown said...

sedihnye wei..sabarlah semoga Allah permudahkan segala urusan ko satu family

Ms.Rainna said...

tq so much vic & mira.. tq atas doa n semangat yg korang bagi :)

Related Posts with Thumbnails