Saturday, August 20, 2005

Alahai cekgu~

..si pengawas berbaju kaler ijau menepok2 mikrofon..
'Sekarang dipersilakan Cekgu Marina utk memberi ucapan'

'Bismillahhirramannirahim.. saya ucapkan ter..'

CUT!!!
Poyo sungguh la plak.. kekekeke.. dah 9 hari aku bertitlekan cekgu.. bukan cekgu betul tp just cekgu ganti utk 2 bulan.. mak aku yg terlalu insisted sgt soh aku carik experiences jadi cekgu ni.. dah lame sebenarnye mak aku soh aku jadik cekgu since spm lagi tp aku tamau.. skang aku tade choice coz tanak empangan air mata mak aku pecah lagik.. cukup aar adik pompuan aku 2 org tu buat hal.. mak slalu ckp as anak sulung aku kene jadik contoh.. ok I shows them da right path but they never learn to follow (refer kat adik2 pompuan aku tu).. shit on them!

Hmpp.. masa memula jejak kaki kat skolah men. keb kampong jawa tu, series aku cuakkkss.. tambah2 bile tgk murid2 yg berbilang kaum.. dan setelah dicongak, purata murid melayu sama ngan murid India.. so korang bayangkan lah.. aku ngajar belah petang meaning just ade form 1 & 2 je.. so aku kira sib baik gak ar.. aku ajar subjek KH, english n moral.. nampak sket tp sebenarnye azabbbbbb.. hari isnin paling aku pack coz setiap masa (semer skali 8 masa) ade klas.. bayangkan lah.. huk huk huk!~ hari lain just 3-4 masa jer tp tu pon akan kene ‘class relief’.. class relief tu maksudnye ko kene masuk jaga kelas yg tade cekgu..

First2 aku ingat keje aku nih tade la teruk mane since aku ajar pon subjek biasa jer tp sebenarnye tak! Byk bende aku kene setelkan.. opss luper nak ckp yg aku turut jadi cekgu kelas utk ting. 1 Ikhlas.. everyday kene amik kedatangan murid.. every Friday kene submit buku repot mengajar.. ujung bulan ni kene submit buku repot pelajar plak utk ujian bulan 3.. pastu next week involve ngan minggu integrasi kokurikulum.. terkedek2 aku ke sana sini nak siapkan semer bende alah tu.. skang ni tgh siapkan markah KH ting. 1A, 1B, 1C, 1D, 1E, 1G & markah moral ting 2J n 2S.. pastu kene kutip markah utk kelas aku 1 Ikhlas tu dr cekgu2 subjek lain.. then kene key-in markah keje khusus KH utk PMR dlm computer.. perghh~ mengalahkan cekgu prektikel plak.. skolah ni mmg ade cekgu prektikel 2 org.. tp dorang tak diberi byk tugasan pon sbb tu dah law dia camtu.. class relief pon jarang dpt.. siap cekgu prektikel tu gelak2 ckp ngan aku skolah kampong jawa ni kedekut class relief.. bongok nye cekgu prektikel nih.. sah2 la dia mmg tak dikasi relief sbb dia just prektikel.. maksimum kelas pon 2 masa jer sehari.. aku ni hari2 dpt relief except senin sbb class aku full..

Tu baru keadaan aku.. lom keadaan murid2 dia lg.. tp nnt la aku sambung yeh..

..to be continued~

No comments:

Related Posts with Thumbnails