Saturday, November 04, 2006

Edisi Raya

Alhamdulillah.. dah masuk 2 minggu raye.. tahun ni besh sbb seme org balik umah Atok.. tahun ni langsir umah Atok disponsor oleh Maksu.. tapi yg paling kitrang (cucu2 atok) tunggu ialah mercun yg mmg every year disponsor oleh Jajang.. dis time satu lagi mercun baru Jajang bawak balik.. ade mercun bodo (khas wat budak kecik), KLCC, roket, bola, bateri ngan tin biskut.. tp yg paling besh tin biskut la coz biler meletop dia kuar bunga api yg sgt cantek.. kitorang semer very da teruja.. ahaks~ laman umah atok toksah ckp la.. mmg penuh giler.. sib baik laman beso.. biler bab tempat tido lagi haru.. celah bedah semer ade je sedare mare.. kekeke.. sib baik ar umah aku dekat so xyah la kene tido umah atok..

pagi raye seme gi solat raye.. pastuh balek trus ngadap ketupat seme xcept for lemang.. famili aku mmg xde wat lemang since zaman british lagik.. tatau nape dorang x buat lemang.. pas makan, sesi tangkap nangis dan bergambo beramai2.. time ni mmg seronok coz bebudak ni kutip duit dr setiap pakcik macik aku.. aku? ade la seketul dua angpau yg dpt.. nak lelebih xleh.. siap aku plak yg kene pau gak ngan bebudak tuh.. cett!

hari ke-2 dan ke-3, xde aktiviti sgt.. just melayan tetamu yg dtg.. hari ke-4 aku ngan dak2 skool aku STJ wat konvoi raye.. perghh giler lepak berjalan dr Pagoh-Muar-B.Pahat-Renggam-Rengit-Kluang.. sib baik x buat satu johor.. mau tercabot segala mak nenek tulang aku.. tp ape2 pon mmg besh konvoi! next year wat lagi.. yeye!

oh ye.. luper nak habaq.. time raye aritu tetiba Ejul tepon dr opis.. aku ingatkan sape coz kuar private no.. giler pelik sbb x penah2 dia nak call aku.. punyer la baek time call tuh.. selama bertahun2 ni mmg dia x penah tepon tetiba aritu dia call utk ucap slamat raye.. buang tebiat ke hape budak nih.. series aku cam konpius dan susah akal aku nak terima.. tp positip je la pikir.. lagipon aku ngan dia dh jadi tunang org.. dia kawen 16/12 ni.. cam biase la sejak kitorang kecik dia mmg advance sket dr aku.. ntah biler la aku bole atasi dia plak.. hmmppp..

p/s: ni pic aku & adik2 aku.. dr kiri; aku, fahmi, aisyah, atiqah, faiz & fariduddin..

No comments:

Related Posts with Thumbnails