Monday, July 09, 2012

DE GEM vs SK

Jumaat lepas ajak encek abie gi deting makan2 kat seoul garden sbb las time mkn kat situ cam xpuas.. dah lame x deting berdua so biler dapat berdua2an sambil makan2, bercakap tentang anak2 & hal2 duniawi diakhiri sesi suap menyuap eskrem rasa cam romentiknye (bagi aku jela).. pastu sebelom balik aku ajak encek abie masuk SK sbb aku dah lame aim diamond ring kat situ.. lagipon encek abie dah janji nak blikan diamond ring so watcha waitin' for?? lenjan!~ hehehe

pas satu, satu aku try cincin kat SK tu.. aku mmg pick yg true love nye collection sbb nampak cantik sgt tapi nape ntah hati aku xbape berkenan dgn design yg ade kat SK tu.. ekceli ade la satu ni yg berkenan tapi nengok harga pon bole tahan.. memula cam dah nak proceed men pejam mate jer ngan harga 4k++ tu tapi biler salesgirl tu bgtau biler nak besarkan saiz ring kene cas tambahan terus aku cam 'errkkk'.. ingat free jerk.. plus warranty utk upgrade cuma setahun jer sbb saiz diamond aku tu 0.2++ je, if beli 1 carat baru dapat warranty 2 tahun.. so aku cam trus kansel nak bli.. eventho skang SK tengah sale until dis sept tapi true love collections tu fixed price.. dats mean offer SK langsung xmenarik di hatiku ini..


kluar dari SK, ternampak plak De Gem.. alang2 kan so kitorang masuk plak situ.. kat sini lagi meriah sbb dia jual emas kuning sekali.. aihhh mate ni dah stat juling2 nengok design emas2 yg sgt cantik & stylo.. tapi fokus! fokus ina! niat kan nak beli diamond ring.. kekekeke!!~ kali kitorang dilayan oleh sales manager kat situ Mr.Faymond nama dia.. kali ni penjelasan dari beliau tentang berlian ni sgt2 buat aku puas ati.. dia terangkan dari A-Z.. memula aku nak carik design batu besar kat tengah di kelilingi batu2 kecik tapi Mr.Faymond syorkan better amik SOLITAIRE (just sebiji diamond je kat ring band) supaya dia jadi center attraction & not distracted by batu2 yg kecil itew.. i got the point & agreed..


so pas belek2 aku pilih design cam gamba kat atas ni.. saiz dia agak rare iaitu 0.36.. banding dgn saiz 0.40 mmg xnampak beza dgn mata kasar so why nak waste money sampai riban2 sbb beza harga between 2 size tu dalam 2-3k.. so dah jimat di situ ;) *wink*wink*.. more over, De Gem pon skang tgh sale until end of dis month so meaning casing (ring band) & besarkan saiz ring totally FREE!!! siap free engraved nama kat cincin lagi!! plus de warranty is 2 years full value upgrade!! aku cuma bayar harga diamond je.. aihhh mmg offer yang sangat2 mengalirkan saliva.. harga pon lebih kurang SK tapi dapat saiz diamond yg lagi besar.. so mmg la kitorang proceed :D hehehe

ni surat beranak dia.. certified by GIA.. details seme kat situ.. siap no siri ade dilaser kat dalam batu berlian tu.. kalo ilang kene bayar 380usd utk keluarkan surat branak baru.. gulppp!~

100% full value upgrade maknanye dlm masa 2 tahun De Gem akan terima trade in diamond ni dgn harga penuh & kami just top-up perbezaan harga berlian yang lagi besar..

~Is ♥ Rina~ 
nampak tak? heheh.. hadiah teristimewa dari encek suami utk isterinye sempena kaminye 5th anebesari.. timer kaseh cinta!!!

at d end of d day, aku masih cam xcaye jer dapat diamond ring.. rezeki Allah bagi bak kate encek abie.. aku cuma mampu tersenyum & melirik manja.. cewaaahh~ hadiah teragung bagi aku utk hari ulangtahun perkahwinan kami yang ke-5.. 

No comments:

Related Posts with Thumbnails