Friday, February 18, 2011

PUMP IT BEBEH!


Salam hari Jumaat! ni adelah stesen pengepaman aku. tiap kali nak pam susu misti aku ngadap leptop. alasannye supaya aku xbosan pengepam. kadang2 bile pam dalam bilik, terasa lambat sgt susu nak dapat. kalo ngadap leptop, alih2 eh dah 2oz. kan besh tu :D hehehe


sape familiar ngan mesin ni? aku stat pakai mesin ni sejak Arsyad lagi. so far ia blom mengecewakan aku. harga pon xmahal dan xmurah sgt. orang nogori kate 'man-man' je. just ia gedabak! ayah aku panggil bende ni pemain cakera hitam sbb bentuk dia yg ade serombong tu (padahal seme pam bentuk camni). paling aku tabek mesin ni sbb ia sgt hardcore i like! sejak time Arsyad sampai la ni, dah 4-5 kali mesin ni terjun dr meja tapi so far Alhamdulillah xde rosak n function very well. so at least aku rasa worth it beli mesin gedabak ni.


ni plak hasil pagi tadi kul 6 lebeh. duration pengepaman aku dalam sejam lebeh iaitu sampai kul 7 lebeh. byk plak wording 'lebeh' kire ok la ni dapat 4oz sbb mlm tadi aku xpam pon. just kasi direct feeding je kat Qayla. slalu utk skali pam average dapat 2oz. tu pon aku dah kire bersyukur sgt. susu aku xde la byk sgt sampai meleleh2 kluar kalo xpam, just org kate cukup la untuk Qayla nenen. aku pam susu ni bukan utk buat stok (aku bajet sebulan b4 naik keje baru nak buat stok) tapi backup if Qayla xpuas nenen. series beb budak gegirl sorang ni kadang2 nenen lama2 pon xpuas. tu yg terpaksa gak sogok botol (but of cos la susu badan i kanss) baru la dia bole tido ngan tenang. kire Qayla ni lagik ganazz dr abang dia sbb terpakse wat bekap susu. time Arsyad dulu seme direct feeding sampai umo dia 3 bulan. skang ni aku tgh usha2 info bout a few products yg bole kasi boost itew susu badan. rasa cam xpuas plak bile skali pam just dapat 2oz. if kalo x pam semalaman je baru bole dapat dekat 4oz. lalalala. ok lasli meh la tatap wajah anak dara ku ni :) gamba ni pakai enset tu yg xbrape cantek :P~

Qayla dah botak!

3 comments:

g_mulan said...

kikiki...Qayla dah botak..bile la nak g tgk Qayla nie.weekend nie xboleh..weekend dpn pn xboleh.nnt ek..nnt auntie dtg sana k.(padahal dah lupe peta nak g umah ko la marina) =P

a.k.k.e.m.a said...

minum air kosong bebyk beb! insyallah byk susu. aku dulu time pantang bergelen telan air kosong. smp sakit leher aku, susu byk sgt. huhu..

Ms.Rainna said...

akkema:
air kosong mmg wajib! siap makan lobak putih hari2 utk tambah susu. pam pon mmg untuk tambah demand selain demand dr baby. tp nak amik supplement gak ;)

ogy:
ko maseh simpan peta utk pegi open house kat kompeni olin x dulu? sama jalan ngan umah aku sbb kompeni olin tu berdepan ngan lorong umah aku.

Related Posts with Thumbnails