Thursday, March 27, 2008

bbAltamis milestone

umo dia skang dh masuk 2 bulan 2 minggu 2 hari.. stakat ni aku lom wat milestone dia..ni baru nak coretkan ape2 yg patot..

selama 2 bulan lebeh observation aku, bbAltamis ni sgt manja, high-demand n cerdik.. dia kalo nak tido misti nak nenen sampai terlena betol..nak tidokan dia adelah satu task yg mencabar buat aku & hubby.. bukan bole main letak je kat crib after mata dia tutup; sbb misti dia buntangkan balik mata.. aku terpakse dodoi dia sampai betol2 dia lena x hengat dunia..leteh gile oke.. rasa nak tercabot pinggang aku..tapi aku harap masuk 3-4 bulan, dia makin senang nak ditidokn..



2 months milestone:

  • dh pandai cenyum2 spashly time nak tido n tuko diaper.. kalo aku sapu bedak sejuk kat muka dia, mengekek dia ketawa.. waktu pas mandi pon dia suka sbb x nanges tp kuat membebel..

  • suka buat buih pakai mulut & main2 ngan buih yg dia buat tu..tp xde la sampai meleleh sbb dia pandai sedut balik..hahha!

  • dia x penah isap jari-jari dumuk dia tu..aku agak hairan la gak sbb slalu baby mmg suka isap jari spashly bile lapa tp bbAltamis x penah langsung! bcoz of dat, believe it or not umo dia 2 bulan baru aku potong kuku bbAltamis..

  • paling menyampah ngan pacifier! puas aku pakse dia nyonyot puting pacifier tu tp as usual keputusan gagal..apsal aku nengok baby org lain rilek je isap pacifier? susah nak calm him down kalo tgh shopping..terpakse kasik tetek ori! buat rugi duit hubby aku je beli sampai 2 jenis pacifier utk sesuaikan ngan bbAltamis**sigh**

  • walau sengantuk macamane skali pon kalo x jumpa nenen dulu, bbAltamis xkan & xbole tido.. penah dulu puas hubby aku try tidokan dia tp fail & mengarok2..tibe kasik nenen trus pengsan.. padahal x isap susu pon..haih la anak mami nih

  • already 5.4kg & 58cm.. alhamdulillah bbAltamis sgt sehat..'berat dia naik macam roket la' qoute by GM time check-up aritu.. bangga mami hehehe **juger hasil nenen yg bersepadu :P

  • maseh blom botak a.k.a cukur jambul sbb tgh tunggu umah nenek johor siap renovet coz nak wat doa selamat semua skali jalan..

    semoga bbAltamis membesar dgn sehat..ayah dh xsabo tu nak bawak naik moto round bamboo river ihikss
  • No comments:

    Related Posts with Thumbnails