Sunday, May 02, 2004

Nape Misti Ko Cabuli PC aku?!

pesanan nih khas buat x-rumet aku yg pernah aku anggap kawan baik aku.. dear F********* D*****, nama ko sedap.. org nyeh pon manis.. sbb tu ramai terpikat.. dulu aku jugak pernah tertipu ngan ko gak.. silap sungguh aku coz anggap ko ni seorang yg lemah lembut, penyayang, pandai jaga hati kawan, dan sewaktu dgnnyeh.. utk pengetahuan ko, masa kite memula sebilik dulu; waktu2 kite tgh baik, aku tader pon nak mengata2 ko kat blakang.. stakat slek sket2 tu tak kisah aar kan coz kite ni manusia misti ade silap.. tapi tak sangka ko sebenarnyeh dah lame tikam blakang sejak kite sebilik.. macam2 rupernye ko kutuk aku.. tappe aku tak perlu tau ape yg ko bebelkan semer tu..

tapi ade beberapa perkara yg dah aku konfem tentang sikap ko..

1. ko HIPOKRIT cth: ngan si A ko baik2 jer depan dia tp ngan si B ko kutuk si A ckp macam2 dan yg pasti setiap percakapan ko tu semer yg backing diri ko; meminta simpati dr manusia

2. LIDAH ko BERCABANG cth: ko kate ngan aku, F kasik tau pasal yg aku cet ngan dia tp dengan F ko ckp aku kasik ko bace log yahoo yg kitorang cet tu.. wella dudd biler masa aku kasik ko bace log Yahoo archieve tu??? cth2: ko ckp ngan F si S ajak ko kuar tp biler tanye si S, dia siap bersumpah tak penah ajak ko kuar!! nape ko suka putar belit citer utk backing diri ko?!

3. ko sesuka hati MENCABULI PRIVACY ORG! cth: ko log in friendster si F dan buat cam frenster ko.. APE HAK KO?! cth2: ko curik2 bukak pc aku n curik tengok log msg archieve Yahoo aku.. once again plis; APE HAK KO SIAL?!!

well dudd, to be frank, aku shock abes biler tau perangai ko camtu.. giler sial la dudd.. sebangsat2 aku pon, tade la aku nak ceroboh PC orang, bace segala rahsia org.. ko hingat PC orang ni PC bapak ko punyer keR? siler la sedar diri dudd!! aku tak tau aar ape yg ko ngadu domba kat bebudak nih dan aku mmg malas nak amik tau.. aku tak kisah kalo bebudak nih nak pandang serong ke, tunggang terbalik ker kat aku pas dorang dengar citer syahdu mahdu ko tu.. yg pasti aku dah tau perangai ko camner.. THE TRUTH IS OUT THERE!! one day org akan tau hal yg sebenar..

so dudd, aku just nak nasihatkan sket aar.. ko pandai bermain ngan kata2.. ayat ko power cakap pasal HAK, POSITIVE THINKING semer2 tu tapi aku terpikir nape ko tak apply sendiri pada diri ko yg 'angel' tu.. aku tau ko paham maksud aku n aku harap ko pikir aaa memasak atas pikiran yg RASIONAL bukan EMOSIONAL giler..

tu la, aku penah ckp kalo ko ade tak puas ati ngan aku, ckp terus terang.. tapi biler tanyer, ko kate tade ape2 la; semer ok la.. tp sebenarnyeh dah berjuta2 kilo ko ngutuk.. ko mmg pandai bermuka2.. tu yg aku tabik spring tuh!! bukan kat aku jer kene tp ramai org dah kene cam aku ni.. hahahaha aku tau ko bley paham ayat aku nih.. kalo la aku sial cam ko, dah lame aku pegi kat setiap manusia yg penah ko kutuk (dan skang ko baik giler) dan aku bitau semer2 yg patut.. tapi aku malas jer.. tappe la.. ko gelak la skang; joget2 tergedik2 sekali kalo nak.. tapi ingat la ALLAH MAHA ADIL..

tapi ape yg penting NAPE MISTI KO CABULI PRIVACY PC AKU??!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails