Thursday, November 01, 2007

pregnen xperience

just nak xpress ape yg aku lalui sepanjang pregnen ni.. satu pengalaman yg baru bagi aku.. tup! tap! dah nak 7 bulan.. aii teringat time memula aku wat pregnancy test.. pepagi buta kejut abie soh tgk test kit tu.. teruja la konon..

1-3 month, aku rasa timing yg paling kureng besh.. biasa la kan, mabuk, pening pusing, loya.. mmg hazab la.. sib baik muntah2 kurang.. tp mmg dasat rasanye melalui fasa tu.. tengok makanan cam tgk #@$%^%^%$#@..walaupon aku kurang makan, badan aku tetap menten bulat & so on.. hahahahha..

alhamdulillah pose dis year aku full.. memula aku cam x yakin bole full sbb kondisi camni tp hari first pose, aku cakap kat baby yg kami kene pose.. aku pesan kat baby supaya jgn nakal2, jgn buat mamanye rasa lapar.. sbb b4 ni, tetiap pagi autometik perot aku akan lapar.. kalo lambat mkn sket, mula aa peloh2 nak muntah.. tp alhamdulillah sepanjang pose, baby x meragam dan aku tak rasa lapar langsung.. aku syukur sgt sbb baby aku paham keadaan tgh pose.. nnt tahun depan dia dh lahir, kene kasik duit raye la sbb secara x langsung, dia pon pose full sama ngan mama dia ni.. ihiks!

time pregnen ni macam2 saket aku dah rasa.. memula saket dada, jantung.. tu mebbe sbb baby makin besar, dia menekan bhgn situ.. pastu saket bawah perot.. bisa2 yg teramat sgt memula.. adela dekat seminggu.. kate 'misi' yg cek, tu sbb baby aku melintang so otot perot aku tgh baru nak adjust.. owhh begheetoo rupernye.. saket pinggang la, saket itu la.. tp tu semua sbb keadaan badan aku baru nak sesuaikan keadaan.. aku rasa sbb tu la seorang ibu sgt sayang anaknye sbb pregnen ni satu pengalaman yg indah walaupon hakikatnye agak menyakitkan..

kalo nak cakap pasal preparation lagi la.. mmg byk abes kat baby je.. maklum aa kan anak first..ala2 eksaited la.. tp aku xdela borong ikut suka hati.. aku sediakan yg basic jer.. tanak ikut hati sgt nnt membazir.. tambah2 lagi aku still x menyumbang ape2 kat ekonomi kluarga aku.. tanak la bebankan abie.. sayang abie!~

tapi paling kagum time tgk baby waktu ultrasound.. Subhannallah! x sangka aku pon salah seorang hamba-Nya yg bertuah mengandungkan keajaiban Allah.. time 18 minggu, aku dah stat rasa baby tendang2 dlm perot.. rasa terhibur sgt.. kadang2 rasa geli sampai aku gelak sorang2.. tp kalo dia tendang tak kene timing, cam time aku tgh tahan nak terkencing, agak hazab la.. hahahaha! kalo aku bosan2, dekat berjam la aku tenung perot sendiri sbb nak tengok baby tendang.. huhuhuhu..

k la.. tu je sket sebyk ape yg aku rasa.. sabtu ni aku balik johor.. mebbe lame pending kat sane.. lalalalala~!

No comments:

Related Posts with Thumbnails