Friday, November 23, 2007

sangat penat!

aku dah balik semula menghirup udara sg. buloh yg berdebu ahad aritu..

itu pon last menet sbb mandak buat kenduri doa selamat sbb gi haji..aku balik kl ngan famili so kete comel aku tinggal kat pontian.. pastu isnin pagi ayah tepon cakap ade surat MARA sampai soh amik exam kat MRSM Alor Gajah kamis ni.. toink!!! Ya Allah, aku baru balik dan skang kene balik Pontian semula.. dugaan~ nak tanak terpakse balik POntian semula utk amik kete comel..

pepagi buta hari Selasa, aku & abie menapak ke komuter.. ramai gile manusia sbb hari keje kan.. tp yg sedehnye sikap orang Malaysia yg poyo.. sah2 ler aku pregnant pastu kene berdiri berasak2.. sorang pon xde offer aku tempat duduk.. masing2 buat cam tak nampak.. haih la terkilan sungguh dgn sikap camni.. aku xde la cam nak sgt duduk tp aku nak gak tgk sikap rakyat malaysia yg mulia.. tp ilek! abie plak asyik2 tanyer risaukan aku..

'sayang ok?'
'ok je'

sib baik la amik masa 15 minit je sampai kl sentral.. dr situ naik lrt ke CM..then menapak ke Puduraya.. perghhh agak hazab sebenarnye.. dgn perot yg besar ni terkedek2 jalan cam penguin.. seriesli mmg seksa.. tu la pengalaman pregnant ni.. aku rasa anak aku ni bertuah sbb dapat ber'adventure' bersama mak ayah nye..kekekeke!

sampai Pontian kul 2 ptg.. penat sungguh.. bincang ngan mak ayah pasal nak wat kenduri doa selamat utk baby aku sbb dah 7 bulan.. kalo ikut adat namanye 'Lenggang Perut' tp skang dh jarang org buat..just doa selamat je.. kalo ikut petua atok plak, nak wat kenduri kene time bulan dah turun.. kire dr 16hb ke atas ikut kalendar Islam.. so last2 decide buat 1/12/07 saing ngan kenduri doa selamat Acik kat Bukit Mahkota..

pastu petang rabu plak aku n abie wif kete comel bertolak ke Melaka.. saje gi awal sbb exam tu pagi.. takut nnt rushing sgt kalo gi pagi Khamis.. tido kat Air Keroh at Resort Puteri.. ingat nak jalan2 tp ujan plak lebat giler.. potong stim! abie plak sebok nak makan pecal lele (ikan keli).. bagus utk kesihatan lelaki n wanita :P kekeke!

smalam petang baru sampai semula kat umah tercinta ni.. mmg penat giler.. abie pon sampai kene amik mc 2 hari.. cian abie :)

No comments:

Related Posts with Thumbnails