Showing posts with label .me.socalled.life.. Show all posts
Showing posts with label .me.socalled.life.. Show all posts

Saturday, June 25, 2011

salam sabtu u ols~

lagik seminggu adik aku nk kawen.. maaf pada teman2 ye bukan xnak jemput tapi ayah & emak buat kecil2 sajer.. bak kate ayah aku, ni majlis dia yg buat so dia jemput kengkawan mak ayah aku je la.. bukan pe, takut xcukup bajet nasi sbb adik aku ni nak buat catering.. so nak jemput reramai pon takut tetamu xdapat makan.. even cikgu skola aku pon, aku xdapat nak jemput :(

btw, khamis lepas our SpeEd gi lawatan ke Singapore.. aku mmg teruja la sbb first timer kan nak masuk situ.. dalam paler otak dah set mind nak carik perfume sbb adik aku cakap dia dpt beli 100ml just 40SGD je.. mmg murah la kan compare price kar mesia.. tapi apekan daya, route yg dalam pakej tu xde singgah mane2 shopping mall pon.. yg ade gi Arab St tapi ilek pocik! minyak atar ade la :( giler la explore Arab St tu sampai susup sasap jalan belakang kedai nak carik kedai perfume tapi ampeh! mintak driver tu singgah mane2 shopping mall dia xnak.. jahat btol pakcik Aziz tu! (bukan nama sebenar).. aku rasa paling besh gi Sentosa Island sbb ade Song of the Sea.. mmg besh sgt pertunjukkan tu..


time tunggu bas yg lewat sejam

kat pusat sains s'pore.. dkt sengah jam aku menempek kat situ just utk tunggu telor tu netas


ape nama dataran ni? aku terlufer plak..


peace yo!


makan lunch kat nasi padang sabar menanti..


xmasuk pon USS.. just amik gamba je

Friday, May 20, 2011

SELAMAT HARI GURU

Selamat Hari Guru pada seme guru2 di Malaysia.. special wish to all my colleague & my dear cekgu frenz :)

ceteka mane satu aku???

sempena hari guru ni, misti ade pertandingan antara guru-guru dan kakitangan pendidik.. aku cam biasa la dah buk game boling; tetap dan berpencen.. hehehe.. untuk peringkat skola, aku johan individu yey! dan utk peringkat daerah, aku dapat no.4 individu tapi johan berpasukan!! hidup SSP!!

dah lame kan korang xtatap wajah aku yg gedebush ni kan? asyik2 muka anak2 aku je.. so ni layannnn..

Friday, May 06, 2011

JADUAL SUPERMOM!


i'm a super dooper mom! selamat hari ibu kepada diri sendiri..

sejak naik keje, kehidupan semakin hectic.. jadual pam ebm pon lari abes..

10.00pm : masukkan frozen ebm kat freezer, masuk titon
4.00am : bangun pam susu
5.00am : kemas beg anak2, beg pam, beg keje
5.30am : susukan Qayla, mandi
6.00am : solat subuh, siapkan diri
6.15am : kejut Arsyad bangun, panaskn enjin kete
6.25am : kluar gi keje

PENAT SANGAT MENGURUSKAN ANAK2 SEORANG DIRI!!!!!!!!

dengan Arsyad yang makin mengada2.. mmg aku cepok selalu biler dia stat buat hal.. mudah emosi sbb aku penat.. rasanye kalo keadaan ni berterusan, bole mati budak tu aku bantai.. Qayla plak asyik nak ngempeng jer.. nak rest atas katil utk diri sendiri pon susah.. tambah plak sampai skang Qayla tanak nyusu botol.. kat umah bbsitter dia minum pakai picagari.. makin stress aku dibuatnye.. seme bende aku yang nak kene handle, nak kene pikir..

aku sedeh.. sedeh sangat.. hati aku sebak..

Tuesday, April 12, 2011

BREATHABLE EBM

aritu aku cakap yg fridge mak aku dah sempit amat sampai stok ebm aku pon sesak napas.. skang diorang dah ade umah baru.. jeng jeng jeng!!!


dulu dok umah flet, skang dah pindah umah banglow ko! jom terjah kat dalam plak!!


yeyeye skang seme stok ebm aku dapat bernapas dengan besh skali.. ok aku mmg tatau sampai biler aku akan breastfeed tapi harap2 dapat sampai 2 tahun.. tu azam aku.. arsyad dulu sampai 10 bulan je sbb dia yg rejected b**bs aku tanpa sebab musabab yang ketahui.. aneh taw!

another gud news adelah... sila skrol ke bawah...
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

yeah bebeh!! aku dah tere nenenkan Qayla secara baring.. ok fine dah ramai yg tere tapi aku mmg dulu bukan stakat xtere tapi xtau langsung nak bf baring.. time Arsyad dulu tertekan jugak masa bf sbb saket pinggang.. nak tidokan Arsyad pon hazab sbb dia dh terlentok tido time nenen, tapi bile letak atas katil je terus mata buntang balek.. panas ati taw astik camtu jer.. now time Qayla aku dah senang nak tidokan dia time malam.. kasi nenen sambil baring atas katil terus je dia tido without any hassle.. BIG THANKS to this picture.. really inspired me!! bile nengok miranda kerr pon tere nenen baring, harus la aku sedaya upaya belajar kans.. see model mmg memainkan peranan jugak dalam life.. ala2 perasan cam miranda kerr jugak.. hahahaha

Thursday, March 24, 2011

PENEMUAN TERGEMPAR!

korang musti tertanye2 pebende yg aku jumpe kan?
aku rasa penemuan ni lom penah lagi direveal mane2 pihak..
penemuan yg sgt horror! bagi aku la..
ce tinguk pic bwah ni..


kadang2 bile nak tranfer susu badan yg dh pam ke botol lain, ade gak setitik 2 yg tumpah atas pam kesayangan aku tu..
dlm bulatan tu adelah tumpahan susu badan yg dah dekat seminggu aku malas lupe nak lap..
kaler dia putih camtuh je.. dia jadi keras.. tu bekas aku kuit2 ngan kuku.. hahaha pemalas nye aku ni..

COMPARE TO DIS..


korang tau ni ape?
kesan kesat kat kotor tu adelah kesan jari aku..
sbb aku nak hidu, nak tau pebenda alah kekotoran yg melepek kat botol pam aku ni..
pas bau (masam hangit), korang tau padia??
SUSU FORMULA YG MENJIJIS SETELAH BEBERAPA HARI!!!
sbb botol pam aku ni terletak dekat ngan susu tin Arsyad..
so kadang2 aku buat susu Arsyad, ade gak tertumpah kene botol pam
memandangkan time tu aku dh kapel of days xpam, mmg aku xpasan pon ade susu Arsyad yg menjijis kene botol pam aku..
so aritu time nak pam susu, terkojut eden tinguk makhluk asing ini..

APE PENGAJARAN YG KORANG DAPAT???

aku bukan nk kondem ibu2 yg bagi susu formula (FM)
sbb aku pon bagi gak kat Arsyad (after 9 bln nyusu badan secara xklusif)
tapi penemuan yg unsangkarebel ni menguatkan lagi facts bahawa
SUSU IBU YANG TERBAIK!
even dah beberapa hari pon, tindakbalas kimia dia = putih suci
manakala FM plak pas beberapa hari = bau busuk dan hitam

so pada ibu2, spashly bakal ibu2..
korang set mind la dr awal nak breastfeed anak comel korang
jgn baru 2-3 jam pas deliver, anak xreti, xmo isap nipel, susu susah nk kuar, korang dh give-up, dh cakap bo*bs xde susu la..
kene kuat semangat k utk BF baby :)

NI SEME KUASA ALLAH
betapa xklusif nye susu ibu
so korang.. HAPPY BREASTFEEDING!!!

Monday, December 20, 2010

DAH LEPAS DAH~

Pekse SPM dah setel!~ ok skang masa utk luangkn masa utk famili *wink*wink* dan tunggu elaun masuk :P
Dalam my collegues, saya sowang je yg dapat elaun gred C sbb gaji basic bawah 2k.. tappe la.. duit jugakkn? dari menanguk boring kat umah, better saya carik duit lebeh sket..

best sgt jaga pekse spm kali ni which is 1st timer saya.. dari ketua pengawas smpi member2 pengawas, seme besh~ xde timbul isu curik tulang ke, poyorinas ke, watsoeva.. seme paler otak giler2, dan sgt tak berkire pasal duit which mean diorang slalu banje-membelanjer time beli brekpas dan lunch.. pihak skola pon sediakn breakpas & minuman.. kire everything mmg kewl~ (sempat main game lg :D hehehe) tq so much nazim, yusof, muslim, hisam & mushryfah :x:x:x i heart u all~

diorang seme cekgu senior.. paling koman pon dh 3 tahun servis.. saya je freshie..plak tu ajar subjek power2 cam math, akaun, kimia, sains & perdagangan.. i cuma pendidikan khas je.. memula rasa segan sgt tp biler dh kenal diorang, mmg sempoi~ sampai saya rasa x sia2 dan buang masa jaga spm kali ni..

ok enuff bout spm :) jom holiday!~

Wednesday, October 13, 2010

SEMUA BLOM BELI LG

Little bun in d oven dah masuk 6 bulan... Alhamdulillah

Tapi satu barang baby pon lom beli lg.. 2nd pregnancy ni rasa cam xde semangat langsung.. puff! ilang camtu jerk.. lain sgt time ngandungkn Arsyad dulu.. baru detect peknen dah sebok2 beli barang baby..

baju baby xbli lg.. tilam, set baby, etc, etc mmg langsung xde.. bile jalan2 kat shopping complex nampak baju2 baby pon x excited langsung.. cam xde perasaan.. kesian plak kat baby ni..

nape agaknye eh? sbb hasben jauh kot.. sbb aku leteh uruskan anak seorang diri kat kampong kot.. sbb atas sbb2 yg tertentu kot.. aku pon blur..

tapi rasanye baru 6 bulan ni xperlu la nak beli dulu.. tunggu la dah masuk 8 bulan baru carik seme tu.. lgpon blom list lagi barang2 baby yg perlu dibeli.. sbb malas nak pikir..

huhuhuhuhu..

Wednesday, October 06, 2010

SAYA BUKAN ORG BYK DUIT

kapel of things yg berbuku dalam dada.. mmg kene luahkn at least kasik tenang sket perasaan ni.. paling major ialah buku yg bertopik 'Jangan Cop Saya Orang Byk Duit'..

aritu poyoness sgt wat status kat FB bgtau 1 donia tatau nak watpe ngan duit gaji.. skali air bah melanda haa amekkkk ko trus lari bajet seme.. bende2 yg aku angan2 nak bli pon terpaksa KIV dulu..**mengeluh**

bukan aku berbelanja mewah ke hape tapi atas beberapa perkara bulan ni :
  • kasi mak & ayah duit raya
  • kasi mak & ayah mertua duit raya
  • bayar bil rumah ( bln ni mahal disebabkn cuti raye lame)
  • buat marhaban (byr order, alatan segala, etc)
  • byk beraya yg menjurus kete byk pakai minyak
duit raye utk budak2 xtermasuk dalam list kat atas tu sbb awal2 time bulan pose aku dah asingkn.. so bulan 9 ni bajet utk saving agak lari.. xpe la kan.. aku mencoba utk pikir +ve : duit bole dicari..

tapi aku xsuka org cop aku byk duit biler nampak aku pakai barang kemas tebal sket.. biler rasa aku bole bagi duit lebih.. biler rasa aku seperti bersenang lenang xde utang..

penah x diorang pikir betapa bersungguhnye aku menyimpan duit utk beli brg kemas??, sanggup mengikat napsu serakah utk bershopping agar punyai duit ketika musim 'kemarau'??, sanggup redha dgn apa yg ada asalkan tidak berhutang??

stat dis year la aku mmg gile2 nye berjimat.. setiap bulan separuh gaji aku adelah saving.. aku sanggup 'plain' je.. raye thn ni pon aku xde beli kasut baru, henbeg baru, tudung baru.. baju raya pon aku beli sepasang je.. begitu jugak encek hasben.. cuma baju sikenit aku beli 3-4 lai.. bulan2 biasa pon aku sgt2 tidak bershopping.. tahan je napsu yg mencanak2 ni.. cuma byk jenjalan window shopping kasi lepas gian je.. 

sbb tu aku xske org senang2 cop aku byk duit.. kalo aku nk sesuatu aku akan buat saving.. aku berusaha gigih dgn tulang 4 kerat ni carik rezki.. dah la aku pon ade tanggungan.. ade anak yg perlu diberi susu, pampers, mainan, pakaian, bb sitter, duit saving utk future.. seme tu memerlukan duit!


dan perkara yg paling slalu igtkn encek hasben supaya jgn gemar berhutang.. kalo terdesak sgt pon, cepat2 bayar semula.. sbb hutang ni la akar pada segala bapak masalah.. aku juger slalu xbagi encel hasben bagi guna nama dia as gerentor.. sbb aku tamau famili aku susah disebabkan kesenangan org lain nak berhutang.. utk kuarga kami xpe tp luar dr skop famili sendiri (suami, isteri & anak2 shj) mmg aku xbagi.. nnt ending nye kita juga yg susah.. mmg la org yg nak berhutang tu berjanji manis segala tp bile time nak bayar 1001 macam alasan diberi.. xpasal2 nnt nama kene bleklis.. nak buat bende lain dh xbole padahal bukan salah kite tp sebab jadi gerentor, kita yg kene kejar, kene bayar, kene maki hamun!!! I HATE!!!

Saturday, September 25, 2010

ASYIK MAKAN JER!

sok skola ganti..

tapi aku eppy sbb sok keje nye makan2 ye! seronot!

tapi yg aku pasan la kan eventho napsu ni mencanak2 terhadap makanan tp aku agak makan sket.. sbb perot aku cepat rasa full.. RUGI BESAR WOOO~

ekceli aku sedang menanti kepulangan mr.gits frm KL.. slalunye dia akan amik bas kul 10 malam & hanya akan kol aku bitau dh sampai depan pagar umah kul 3 pagi..

mekaseh wahai suamiku sbb sanggup almost every wik balek jenguk kami anak beranak.. SUAMI KU HEBAT!!! yela konsidering dia ulang alik hari jumaat as soon as abes keje, kejo komuter, naik teksi & naik bas 6 jam.. aku tau dia penat tp aku xmampu nak redhakan dia balik 2-3 minggu skali.. xsanggup.. ape yg aku mampu hanya bekalkan dia pil kecergasan badan. :D hihihi..

dr isnin aritu keje aku hanya makan sajos.. maklum ar pend. khas skola aku 2 minggu ni penuh ngan aktiviti beraya je.. aku timbang pas raye ni berat aku naik 3 kilo.. lalalala.. hamekkkk! pasni makin bulat la badan yg sememangnye bulat ni.. tapi bebaru ni checkup, misi xde la sound pasal berat badan naik tinggi sgt ke hape.. kire oret la tuh.. sbb ade akak tu naik dlm 5 kilo pas raye kene sound soh jaga pemakanan.. sib baik!

skang ni tgh berkobar2 nak gi scan sbb dah masuk 5 bulan ni dah bole nampak gender baby.. time arsyad dulu pon aku scan time 5 bulan trus nampak baby boy.. lalala xsabarnye.. tapi instinct mengatakan baby boy lagi.. huhuhu..



yeahhh! kali ni aku tempekkan gambo aku yg perasan cun! biasa la kan kene la pomot diri sendiri.. dulik la ape org nak cakap.. ok sile jgn konpius nape wajah i ni nampak selim melim dalam gamba edisi raya ni ye.. sumpah i xde edit kasi lonjong gamba2 ni.. i think seme ni sbb time pose aritu berat badan i turun 3 kilo maka lemak2 di kawasan sekitar wajah i pon merudum juger *i rasa la* sbb ade GPK i pon tego time b4 cuti raye aritu bgtau muka i nampak dah kurus sket *ala sketttt je nyah so jgn la over jelesii ocaay*

Wednesday, June 16, 2010

Cam Secretary Plak

Arini time siang aku sgt pack. Dari pagi sampai la ke petang. Tapi rasa puas ati la sbb keje dapat setel smoothly.

-brekpes ngan mr.gits kat Tiang Merah
-anto mr.gits ke bus stand sbb dia kene balik KL
-gi pasar kemboja (atau lebih dikenali as pasar rabu) kat pekan nenas. misi nak cari baju kaler merah yg bole dapat dgn harga rm50 tp akhirnye bli baju kaler pink harga rm150 sbb baju tu full sulam manik. pastu siap dapat cari stok tudung ^_^ suka! suka!
-gi bank
-gi pos seme tudung yang dibeli org
-gi kedai kain Bali cari kain lining & terbeli 3 lai kain perca 3 meter/pc (ala yg jual murah2 sbb kain penghabisan tu) suka sgt sbb corak cantik2 tp harga murah. ok la 3 meter bole wat jubah!
-gi umah tailor mintak pasang lining (baju manik tu jarang & aku x selesa pakai inner) & oter baju sket. kamis ni aku nk amik. huhuhu sian makcik tailor kene keje lebeh plak sbb aku nk cepat. anto 3 lai kain 3 meter yg baru beli tadi utk buat... jeng jeng jeng!!! BAJU MENGANDUNG!!! tere x aku?? hahahahah.. bangga dgn diri sendiri. design pon aku yg reka sendiri.. hahahaha sekali lagi bangga...(sila muntah kaler pelangi plis)
-beli lauk sbb malas nak masak
-gi amik si kenit di rumah bb sitter
-balik umah terbongkang keletihan. sib baik sikenit pandai bermain sendiri.

Tuesday, March 16, 2010

Ceritera si Fabrik

dah sebulan blog ni bersawang. susah nye nk beri komitmen kat dunia blogging skang ni. byk bende berlaku tapi mim besar sentiasa. makanye bersunyian sahaja blog ni hendaknye. cewah!~

skang aku tengah ade masalah yg tidak kureng hebatnye. dedolu time uni, time keje, time maktab aku mmg jaranggggggg sgtttt bli kain ela. slalu bli yg dah siap jer. tapi sejak jadik cekgu ni, cam teruja membeli kain ela. pastu eksaited verangan nak design cemane. masalahnye skang aku ade 11 pasang kain ela. haaa kau! hamekkk! skang mengagau carik tailor. aku plan seme tu nak wat kurung pahang. cam comel jerk.

ni baju koporat skola aku. shantek x? stat wajib pakai time sambutan hari guru onwards.ade lagi 2 bulan weh!! baju x siap lagi. adehhh

ni plak dapat adiah. ala2 misteri gif gitew sbb aku bli pat helai tudung dari sebuah blogshop ni. memula aku mintak free pos tup2 dia kasik kain ni (tapi duit pos bayar, xdpt free)

tiga pasang ni plak aku bli la. yang jalur2 kelabu merah tu aku bli 2 pasang; satu lagi kaler oren hijau. aku suka corak abstrak. ke melambangkan keserabutan kepala otak aku? **wonder**

yg lima ni plak aku bli kat jakel. tu pon atas promosi time bli ariani. dapat la best price. time tu we ols rembat 8 pasang; 3 pasang mak aku sebat. ade 1 yg mak aku sebat tu sebenarnye choice aku. mmg cantik kain dia siap ngan batu swaroski. tapi biler sampai umah, mak aku cakap dia nak. aku redha dalam keterpaksaan T_T biasa la anak mithali kan. kaler hijau plak tu! huwaaaa!!! opsss terlepas tekanan kat sini pulek. hahaha! tapi skang aku betol2 redha kasi mak aku. balas jasa beb dia besarkan aku.

biler nak anta kat tailor ni! duit upah lagik kene sedia. arghhh~

Friday, June 05, 2009

lil snippetz from my head



life yang hetic. as xpected mmg bz la nak akhir2 sem ni. sib baik coti 3 minggu so yey!!! tapi harus diingat bahwe ade 2 lagi esemen yg menuntut utk disubmit naik coti ni. erghh. woo dah lame aku x cite pasal altamis kan? dia dah makin nampak noti (see picture above hehe) kejap je umo dia nak nak masuk 1y 5m. skang dia dah pandai pegang botol sendiri. bukan aku xpenah ajar tapi altamis ni jenis xsuka kene pakse2. dia akan buat bile dia rasa dah sedia. same cam dia stat jalan dulu. alih2 terus jalan baekk punye w/out tatih2. so aku nampak anak bujang ku ini mmg xleh nak keras2 ngan dia. kene tolerate banyak. then skang dia dah pandai main politik, meaning altamis dh tau nak manipulate orang2 yang dia rasa bole 'makan'. kekeke. ajaib sungguh ciptaan Allah ni kan? kalo nak citer banyak sebenarnye pasal perkembangan altamis ni tapi malas nak taip panjang2.



esok aku akan balik pontian. ayah dah tepon bgtau yang durian banyak giler kat kg sampai x termakan. owhh saliva ku dah meleleh. alamak tetiba aku tatau dah nak citer ape. blank evendo aku byk giler citer nak diceriterakan kat sini. mebbe mood x suit kot. hurmm.


tapi one thing yang aku asyik terfikir sejak 2 menjak ni adelah 'patut ke aku tutup blog ni?' sbb aku rasa aku dah xleh nak komitmen kat arena blogging ni. sian pada kengkawan yang ternanti2 citer hot aku. cehh perasan nak mampos! hahaha! lagipon skang aku rasa aku ni cam senget je otak. fikiran celaru. ade la sebabnye kan. xyah la aku revealkan kat sini. still, aku masih mencuba muhasabah. semoga Allah kuatkan iman aku. layan plak lagu jiwang, huwaaa lagik la. ok enuff!!!



ni la bebudak kelas aku. 80% adelah bapak2 & mak2 budak ye maka percentage nak gedik2 agak tipis. hahahaha. time ni kitorang tengah waktu PJ tu yg pakai serba putih. tapi aku rasa kelas ni memang besh dari segala segi. mebbe masing2 dah dewasa kot bukan zaman time sekolah atau uni yang still tengah gedik2. dan borang posting aku dah isi dan tempat aku nak posting ialah johor. xpe la jauh ngan hubby. kami dah diskas n mr.gits izinkan. aku dah malas dok kl. aku nak dok tempat yang xde jem hehehehe.




ni time jamuan kelas kitorang sempena hari guru. paling bangga bile tutor kelas kitorang cakap yang jamuan kelas kitorang yang paling ramai lecturer penuhi undangan. bangga beb sebab aku yang design kad jemputan tu dan mencipta sajak dalam kad tu khas utk lecturer2 & telah mendapat pujian dari lecturer sampai diorang mintak softcopy. hehehehe *sile la muntah ijo :P




gamba kapkek tu aku punye. hehehe. kapkek tu pon turut mendapat sambutan hangat sebab ramai mintak resepi termasuk la dari lecturer. sampaikan kapkek aku tu x kecukupan sebab ramai lecturer bungkus bawak balik. huhuhu *ok muntah kaler oren plak :P



ok lasli, ni gamba kelmarin time nak gi umah olin kat bangi & jumpa roziah n famili skali. miting yang sgt marveles! cz banyak pengisian yg dapat. tq so much olin n roziah. & to all, eppy holidays!!!

Monday, February 09, 2009

manusia yg xreti bersyukur!!!

hari sabtu aritu, nenek belah hasben meninggal di BP. Al-fatihah~ so kami pon balik emergency. sib baik isnin cuti so xperlu la aku amik mc. semalam pada pukul 10.30pg, arwah selamat dikebumikan. alhamdulillah seme berjalan dengan lancar. then area kul 5.30ptg kami pon bertolak balik KL. otw nak masuk tol yong.peng, JJR 2**8 aku eksiden! alhamdulillah just skirting je pecah sket.


ni seme gara2 seorang nenek yg melintas jalan x tengok kiri-kanan jalan. mr.gits mmg brek emergency sampai tayar berasap. selang 5 saat pastu motor dr blakang langgar kete kami. dalam kes ni, kami jadi kuman yg mati di tengah2 gajah bergado. paham x? meaning, dah la nenek tua tu buat hal, si motor ni plak berangan agaknye sampai bole langgar kete kami. aku bajet dia speeding sbb tu dia xleh nak brek hatta mengelak kete kami. secara logik, kami dah brek dalam 7-8 saat so motor tu sepatutnye sempat brek jugak if dia bawak biasa2. helooo dlm kawasan kampong occay!


ikutkan mmg hangin la sbb skirting pecah & tepi tank kemek akibat punca dari nenek tua tu tapi kami nak marah nenek tua tu mmg xsampai ati. masalahnya anak & menantu nenek tua tu memang kurang diajar. bole je buat dekk cam xbersalah. ishh kami dah selamatkan nyawa mak diorang tapi camtu plak sikapnye. BURUK SUNGGUH! cecepat anak & menantu nenek tua tu soh mak diorang masuk kete pastu blah! ape perasaan korang kalo kene camtu? at least tunjuk la amik berat & cakap sori. tu pon dah cukup buat perasaan kami terubat. TAPI JENIS MANUSIA TAK RETI BERADAB & BERSYUKUR! terasa cam teraniaya plak. so kami cuma mampu redha je. semua nye serah pada Allah yg Maha Adil. biarlah Allah je balas perbuatan manusia2 seperti itu. amin!


k la layan la gamba ye :P

Thursday, January 29, 2009

YEY!! ALHAMDULILLAH!!!



syukur alhamdulillah! semoga aku tabah mengharungi seme dugaan yang bakal dihadapi. sib baik dekat je so aku bole la ulang alik ke rumah. nampaknye projek mega utk conceive kene tunda la :P hik hik hik!~

Monday, January 19, 2009

Saya TERPAKSA...

kekejaman Israel mmg melampau. saat ni aku nak je seru supaya Adolf Hitler bangun dari kubo & memerangi orang2 yahudi yg memang x sedar diri tu. zaman hitler tu dah almost 90% orang yahudi dihapuskan. saki baki yg selamat ni la telah membangunkan semula puak mereka dan merampas tanah2 orang Islam pastu claim tanah diorang. bit by bit diorang ni sebenarnye cam api dlm sekam. merampas sket2 tanah orang Islam. eeiii aku benci! aku benci US! aku benci singapore jugak! so aku buat apa yg termampu. aku listkan barang2 yg selalu aku guna tp kepunyaan US & disalurkan kepada israel celaka itew. small action tapi worth it. lebih baik kita semua sokong barang2 buatan Malaysia sendiri. tolong bangsa sendiri dari kita bangga2 kan produk2 yg membantu Israel membenam agama Islam sendiri. BELILAH PRODUK BUATAN MALAYSIA k. ni list barang2 yg selalu aku beli & in the future xkan beli (INSYA-ALLAH). VIEW complete list


PRODUK BAYI:
Heinz food
Johnson & Johnson
(yeay enfagrow dr mead johnson bkn J&J produk : Mead Johnson & Company was founded in 1905 in Jersey City, New Jersey, by Edward Mead Johnson, Sr. E. Mead launched his business after leaving Johnson & Johnson, which he had co-founded with his brothers.)
Huggies (sib baik Altamis pakai Petpet)
produk Disney
Toys R Us


MAKANAN:
Coke, Fanta, Sprite, Sunkist & adik beradik mereka
Burger King
Dunkin Donut
Dominos Pizza
KFC
KitKat
Maggi
McDonalds
produk Nestle
produk Pepsi
Pizzahut
Starbuck
Subway
Chilies Hardees


PAKAIAN & KECANTIKAN:
CK, DKNY, Giorgio Armani, Hugo Boss, Ralph Lauren
GAP, Old Navy
Timberland, Levi's, Tommy Hilfiger (padan muker suamiku ngeh ngeh ngeh!)
Bennetton
Clinique, Estee Lauder, Loreal, Lancome
Garnier, Maybelline, Revlon


ELEKTRONIK:
HP
AMD & Intel (buat masa ni xde alternatif lain)
Motorola
Nokia (uish kene beli hp baru ni >:))
Siemens


LAIN-LAIN:
Carre4
TESCO
Kotex
Kleenex
Kiwi
Ambi Pur
Colgate


and last but not least ARSENAL; faveret team aku!!! (encek suami menghasut supaya menyokong MU seperti dia)
Related Posts with Thumbnails