Thursday, December 27, 2007

2.6kg...

semalam rasa eppy...
sbb smalam abie coti makanye aku mengajak dia membuang masa dgn aku..

smalam pagi2 lagi aku dah sesiap nak gi jumpa Dr Zarina for ultrasound.. kire ni last timer la nih before deliver.. saje nak make sure baby xde ape2 problem.. Alhamdulillah so far seme ok.. time scan tu, kepala baby dah almost 90 deg ke arah pubic bone.. tu dah sesiap nak kuar ar tu :P heeee.. so kaki n bontot baby kat atas.. patut aaa selalu aku kene tendang kat area bawah breast ni.. rupernye kaki dia kat situ.. aku soh dokter konfemkan lagi jantina baby tp malangnye baby aku tak kasi tgk.. dia tutup ngan kaki dia.. sib baik time 5 bulan dulu dah nampak.. kalo x payah gak nak prepare sbb tatau lelaki ke pompuan.. abie temankan aku skali time scan.. dia yg beriye2 tengok.. dia kate nampak bibir baby cam tebal ikut aku.. cet~ pastu nampak mate bulat.. ye ye jer laki aku nih..

tapi kitorang bukan buat 3D scan.. just 2D jer.. coz aritu aku ade call klinik an-nur tanye pasal 3D sbb aku cam teringin gak nak tgk baby in 3D mode tp nurse bgtau kalo dah 8 bulan, dah xleh scan sbb baby dah too big la nak review.. slalu dorang buat dalam 7 month n below.. cost plak utk ultrasound 3D is RM160.. wuuuuuu dasattt~ abie kate xpe la sbb baby dah nak kuar dah pon.. nnt tatap la puas2..hehehehe..

dokter just concern bout baby weight.. time scan dokter cek berat baby 2.6kg (aku dulu lahir 2.8kg jer).. kire berat la bagi 8 bulan.. dokter soh kurangkan gula n nasik.. kalo baby besar sgt, susah nak deliver normal.. tapi aku quite happy sbb dat mean baby aku sehat :D heee.. skang nih pon baby mmg aktif sgt.. slalu gerak2 sampai kadang2 rasa nyilu kat area pubic bone.. eeeiii.. stat 2 weeks lepas, bawah perut aku dah stat rasa bisa2 macam cramp.. nak angkat kaki pon kene pelan.. nak change posisi from side to side pon aku rasa perit sgt.. mebbe sbb baby dah stat tuko position ke bawah I think n all the otot2 area pinggang ni stat to loosen n soften up; ready for the big day~ xpe, sabar jer la.. just a few weeks to go!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails