Saturday, June 28, 2008

angan-angan dulu la

biar la aku nak berangan kan.. x salah pon.. kalo jadik kenyataan lagi la Alhamdulillah :)
  • nak shopping mekap.. lame dh x beli barang mekap.. kalo bole yg ade brand sket la cam MAC ke, Bobby brown ke.. eceehh
  • pastu teringin juger nak gantikan wallet aku yg dah berusia 5-6 tahun tu.. tau x nape aku x tuko2 wallet? sbb aku masih tercari2 wallet yg ade at least 3 tempat letak gambar; gambo makayah, abie, altamis etc dan berharga bawah rm30..
  • juge nak buat spek baru gantikan spek aku yg dah berusia 4 tahun ni.. last buat time besday aku yg ke-22.. power pon dh makin naik.. bahye kalo nak driving spashly malam..
  • lagi.. nak shopping baju utk jenjalan yg baru.. rasanye dekat setahun lebeh aku xde bli baju baru.. percaye x? time preggie pon aku just bli selai 2 je.. yg lain turun temurun..
  • dan yg paling aku craving skali Digital SLR!!!! tp tgk harga rasa cam lalalala~ seme pic yg aku capture is using my mini digicam 3.2 MP saje.. yg beli 3 tahun lepas..

    tengok statement seme ni rasa cam aku ni jimat je orgnye kan? rasanye aku KEDEKUT kot.. as a famili woman, mmg la every cent is counted ye x? nak bli sesuatu bende akan buat aku terfikir riban2 kali.. plus aku bukan branded nye person (tp kalo dpt bli, mmg la suka :P)

    tetiba nak cakap pasal REZEKI...
    dulu aku slalu rasa rezeki aku sempit.. series! sbb aku sangat susah nak dapat keje & peluang baik cam orang2 kat sekeliling aku.. tapi aku kuatkan semangat, byk fikir positive way.. slalu muhasabah diri yg bukan aku sorang je susah; ramai lagi susah dr aku.. aku keep thinking; keep watching; keep analysing; considering; evaluating bla bla bla.. baru skang aku terasa sebenarnye aku murah rezeki cuma aku x sedar sebelum ni.. fikiran aku terlalu sempit coz pikir rezeki tu dr segi keje, $$$, menang cabutan bertuah, etc tapi sebenarnye rezeki ni maha global rupenye..

    aku diberi rezeki seorang lelaki yg amat istimewa (bagi aku la) sbb selama aku berkawan dgn para lelaki ni, hanya si dia yg terbaik.. hampir 80% menepati taste aku cuma gelap je.. hauhauhaua!

    walaupon kehidupan aku & abie AMAT sederhana tp alhamdulillah ape yg tekak aku rasa nak makan, aku dapat makan.. kadang2 pelik sbb kalo kire2 bajet cam cukup2 je tp bole je jalan2 cari makan.. sbb bab makan mmg aku suka!

    ANAK.. rezeki yang paling berharga :) penguat kasih sayang kami.. walaupon time interbiu KPLI aku bole je bohong aku x pregnant tp x sampai ati aku nak cakap camtu.. sbb nnt aku akan rasa guilty yg teramat sgt.. ade orang sampai sanggup buat abortion semata2 kerana KPLI.. Subhanallah

    Babysitter.. even aku dh stat keje 3 bulan lepas, sampai skang aku blom gajikan babysitter Altamis sbb makcik abie willing nak jaga Altamis & now my 1st lil sis plak stay 2 weeks kat umah aku sementara naik cuti sem so dia tolong jaga Altamis.. & then my 2nd lil sis called bitau nnt cuti sem dia stay umah aku sbb cuti 2 minggu je so dia bole tolong jaga Altamis.. so rasanye end of july kot baru aku anta Altamis kat umah babysitter dia..

    lastly keje.. stakat ni kehidupan baik2 saja :) walaupon memula mmg agak depressi tp ape2 pon kene think positive.. baru la segala mak nenek jerangkap samar kehidupan dapat diharungi.. cewaaahhh

    seme yang berlaku pasti ade HIKMAHnye.. org puteh kate 'everything happens 4 a reason'..

    eh ape sebenarnye aku nak sampaikan kt sini eh? xde ape la.. just nak bebel2 je..
  • No comments:

    Related Posts with Thumbnails