Friday, October 17, 2008

langgar bontot kete org!

arini turn aku bawak makanan & aku dh set nak wat spegeti daging berkuah.. ni aku alter sendiri resepi spegeti..

berkobar2 ok nk pegi skola sbb ni.. tp nak jadikan citer kan, time nak gi skola tu la aku eksiden ngan org..

aku pon blur caner bole berlaku.. time tu kat simpang nak kuar jalan besar.. serius katak aku dh nampak kete depan aku dh bergerak nak kuar simpang.. so aku pandang kanan nk pastikan line clear ke x, so bile clear aku pon tekan minyak nk jalan.. tetiba sangkut! laaa rupernye aku terlanggar bumper kete depan.. aku sure sgt kete tu break emergency padahal jalan clear time tu!! eeeii aku plak menyirap..

cina tu kuar2 kete je terus kondem aku salah.. aku ckp sket, dia kondem.. biasa la kan kaum cha ya nun alip ni.. lagi2 dia tgk aku pompuan, sorang plak tu.. tapi ntah caner aku x gabra langsung tapi cam nak marah plak cina tu.. aku cakap la sket je kene xyah la keco2.. sib baik kete yg lalu lalang xde hon ke ape, mebbe dorang pon paham eksiden.. cina tu tetap nak menang dgn mengatakan kete dia teruk.. cehh padahal bumper terjuih sket je..

malas nk panjangkn drama, aku tanye aa cine tu bape dia nak.. dia ckp rm200!!! perghh ini suda lebey!! aku terus marah cina tu sbb x logik calar sket & terjuih sket smpi rm200.. aku terus ajak dia gi perodua since dedua kete yg terlibat adelah MYVI.. memula dia cm takmo tp last2 ikut gak.. sebelom gi perodua, aku tepon abie & skolah bgtau aku lambat dtg.. ade plak cina tu marah aku tepon skolah, dia kate ni just eksiden biasa xyah keco2 bgtau pihak skola.. aku pon tak paham ape tujuan dia ckp cmtu..

bile sampai perodua, diorang check2 just rm45 je kete cina tu.. RM45!!! padan muka cina tu!! suka2 je nak tekan aku eh? jgn harap!!!! tu pon dia x puas ati hokey.. siap check banyak kali.. tambah kurang hajar dasar makan b**i bile cina tu tuduh aku buat kemek kat bahagian tengah bumper blakang dia padahal aku 'sodok' tepi je.. eiii budu la mmg kan sbb sah2 kemek tu dh karat meaning kemek tu dh lama, bukan sbb aku yg buat.. org perodua tu pon sokong.. buduhnye!!! mmg nampak gile nk tekan aku!!

pastu mmg la ade calar kecik je cam 5sen.. tu pon dia soh cat balik.. tp org perodua tak buat.. hahahaha padan muka!!! mmg keco nak mampos cina tu.. dia bebel2 kata nak gi out station, nk safety, etc.. bile aku tanye gi mane, dia kate area kl je.. cehhhh~ ntah hape2 la..

time cina tu nk bla, dia bebel2 ckp perodua tu seme xleh buat (xcept betulkn bumper dia je) padahal perodua bole ke buat cat seme tu just diorang malas nak layan.. lalalala aku suka! bile cina tu dh bla, manager perodua tu kate actual amount betulkan kete cina tu just rm35!!! diorang saje ckp rm45 depan cina tu kasi jaga hati.. >:) alhamdulillah syukur sgt.. bayangkan kalo aku main bayar je tadi rm200??? banding harga sebenar rm35?? syukur sbb aku diberi kekuatan melawan kaum cha ya nun alip ni.. dioranag mmg xleh kasik muka!

gitu gini aku sampai skola kul 4 petang!! seme org ternanti2 spegeti aku.. hik hik hik.. memula aku ingat x abes sbb cekgu yg tinggal just bape kerat je.. tambah plak aku sampai lewat, diorang dh makan meehun dulu.. tapi time packing nak balik, seme tapau spegeti aku sbb diorang kata sedap.. mmg kuah licin abes! wuuu terharu!~ x sesia aku dtg jugak walaupon kuah spegeti aku dr panas2 dh sejuk time sampai skolah..

ape pon pengajarannye, jgn takot ngan kaum cha ya nun alip ni.. fight for our right!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails