Wednesday, January 20, 2010

into 2010...

dah bersawang...
sawang...sawang...sawang...
sawang...sawang...sawang...


dah pertengahan bulan januari 2010.. aku dh slamat posting ke tanah tumpah darah mak aku time bersalinkan aku iaitu Pontian.. alhamdulillah aku dapat skola yang mileage nye pegi balik baru 5km.. dan skang aku stay umah mak aku je since aku ngan sikenit je balik.. mr.gits still keje kat kl but sedang menghunting keje area JB-Pontian.. lain daerah aku pu yau wan even BP pon aku tammo..

tahun 2009 was a great year bagi aku.. BIG ALHAMDULILLAH coz pada aku dat year bermulanye journey sebenar kehidupan aku.. meaning, aku masuk KPLI, pengalaman yg besh dan skang dapat tempat yang mmg aku tingin sgt nak balik bak kate pepatah sireh pulang ke gagang.. pas almost 14 tahun aku tinggalkan pontian, i tot dis yer i shud make a change.. aku nak berbakti pada anak-anak daerah aku ni spashly anak-anak istimewa yang mmg sudah dijanjikan syurga bagi mereka :)

fyi, even aku kpli, aku kene posting skola men sbb jpn kate sek ren seme dah penuh cekgu.. xpe la layankan ajer.. pada aku seme skola sama je yang penting nawaitu kite untuk mendidik anak bangsa.. dan so far ngajar kat skola SSP ni, environment dia sgt ok termasuk la bebudak pendidikan khas nye.. agak berbeza juga bebudak khas kat skola rendah & men coz kat SSP ni ramai yg slow learner compare ngan jenis khas yg lain cam disleksia, hyper, austisma, sindrom down, cerebral palsy dan mental retarded yang ramai time aku prektikel kat skola rendah dulu..

since aku stay kampong ni, tahap boros ct nurhaliza aku dah mendadak turun carta.. siyes beb! sbb tu la aku sooka stay kampong sbb dapat berjimat.. minyak isik full tank pon bole tahan sebulan kalo just wat pegi-balik skola.. ngahahahaa!!! *gelak syaitonnn* tapi yg xsyiok sbb selection baju2 utk sikenit amat terhad.. kalo nak gak bli kene gi shopping kat jiran sebelah; BP atau JB.. pastu xde McD & B.King :( huwarghhhh nak dabel prosperiti purlissss!!

sikenit skang makin bijak *ayat common la kan, ade ke orang penah cakap 'anak aku makin bodo'?* asyik membebel jer keje dia.. kalo kene marah dAH pandai tunjuk xpresi muka sedeh sambel bersembunyi gaya kuch2 hota hai.. dah bawak beskal besar 3 roda tu dgn laju sambel wat corner lipat.. tapi yg xtahan tahap ngade2 dia pon mencanak2 naik.. mebbe salah 1 punca coz ayah dia jauh.. so skang dia menumpang kaseh ngan ayah aku je la.. masih menggunakan pampers saiz M.. kekekeke..

lasli aku harap tahun ni aku dapat havoc kan blog aku yg makin gersang ni.. sian blog aku.. huhuhuhu

4 comments:

lia said...

dari tahun lps tunggu blog ni berisi kah3...

wahhhh da siap posting ker? Alhmdlh.... aku rasa mcm sekejap jer ko blajar....

beb... xde ker gmbr hero tu yg jelas skit? rindu weh...

Fairus Basir from The Juggling Queen said...

Hey,

Salam! Lama x menulis yer? 1st of all, congrats dah hbs KPLI. Jadi cikgu tu impian aku, tapi x kesampaian. Sambung Dgree pun hr tu pastu kena ikut hubby datg sini. But atleast aku dapat berbakti dgn anak2 aku di rumah. Pelik aku kenape org kate anak ko bodo??? (termenung jap.)

Anyway, anak aku dulu bile asyik tido je, cukp masa tido, ade ke member aku kata anak ku bodo nanti sebab banyak tido. Yang aku tau baby, toddler memang kena banyak tido lepas diorg main and makan semua, so that die bole absorb semua pelajaran. Turned out skrg anak member aku tu yg kureng.. (ish tak baik aku nih)

Ok, glad to have u back, looking forward to more posting from ya!

p.s. panjang lak komen, xpe ye?

efa fairuz said...

fiiiiinaaalllyyyyyy!! haih bepeluh ketiak tunggu blog ni bersih sawang..

Ms.Rainna said...

efa : hahahah jgn luper pakai deodorent k time berpeluh ketiak :P

teefa: bkn org ckp anak aku bodo la.. cuba ko bace bebetul..tp sape brani ckp anak aku bodo, akan ku cantas org itew :P hihihi

lia: alhamdulillah dah slamat seme.. eh ko klik je kat gamba tu nnt dia jadik besa..

Related Posts with Thumbnails