Wednesday, March 02, 2011

EPPY 1MO!!!

Alhamdulillah. si tecit ni dah genap 30 hari. meaning lagi 2 wiks tempoh pantang aku nak abeh!~ yiiieehaaaa!!!


pagi tadi gi check up KK. nampaknye Qayla xberjaya nak pecahkan rekod big bro dia. time nak timbang Qayla xnanges pon kene bogel. aku sebenarnye berdebar2 sbb takut Qayla terpancut sbb dah 3-4 kali aku ngan Abie kene kencing n b*rak ngan Qayla time tengah tuko pempes. berat Qayla dah 4kg. Alhamdulillah sehat :) time kene jab pon Qayla nanges kejap je time jarum dicucuk. Anak mommy kuat ;) skang KK kerajaan dah setiap bulan ade jab, xmacam dulu ade selang2 bulan.

yang aku prasan (sebenarnye org lain yg perasan dulu) Qayla ni leher dia kuat. stat dari lahir, dia dah angkat2 kepala. xmacam abg dia, lambat sket leher nak keras. memula mmg aku xprasan pon tapi dah ramai yg cakap Qayla ni badan dia kuat spashly leher dia. kalo aku meniarapkan Qayla ni, dia bole alihkan kepala dia to other side. orang kate sbb minum air buah jambu badan anak jadi keras. betul atau tak, aku xtau la kan. mebbe juger kot sbb time peknen mmg aku suka minum air jambu. air soya plak kurang minum. sampai Abie kate Qayla ni gelap sket dr big bro dia sbb aku kurang minum soya dan terlalu kerap minum kopi'es (opss kantoi!) ye ke minum kopi bole dpt anak gelap? mak aku cakap relevan jugak sbb ia menambahkan pigmen kaler. pastu rambut Qayla ngan big bro dia pon lain sgt! Arsyad xsangat lebat & lurus rambutnye while Qayla tersangat la lebat dan hitam berkilat dan ikal rambutnye! to be frank, aku tergelak time memula tengok Qayla sbb dia sgt2 lain dari abg dia. i neva tot yg aku akan dapat anak rambut keriting ocay. kekeke. tapi aku xkisah la seme tu asalkan anak2 aku sehat walafiat, aite?

2 comments:

efa fairuz said...

tp better la tak minum air soya mase pregnant, sbb kulit anak mmg la putih, tp sgt sensitif.. kene nyamuk berparut, gatal sikit berparut, mmg asek berparut je.. sbb tu masa aku mengandungkan ira aku tak minum soya, aku minum susu kotak dutch lady je.. kalau malas, minum je air teh krisanthemum haha.. kulit si ira masa bebaru beranak pun gelap.. bila dah masuk 3rd months baru cerah.. rilek2 suda.. hehehe

Ms.Rainna said...

aku pon xkisah sgt pasal tu. yg penting anak sihat. encek hasben je cam xpuas ati anak dia gelap :P hihihihi

Related Posts with Thumbnails