Thursday, March 24, 2011

PENEMUAN TERGEMPAR!

korang musti tertanye2 pebende yg aku jumpe kan?
aku rasa penemuan ni lom penah lagi direveal mane2 pihak..
penemuan yg sgt horror! bagi aku la..
ce tinguk pic bwah ni..


kadang2 bile nak tranfer susu badan yg dh pam ke botol lain, ade gak setitik 2 yg tumpah atas pam kesayangan aku tu..
dlm bulatan tu adelah tumpahan susu badan yg dah dekat seminggu aku malas lupe nak lap..
kaler dia putih camtuh je.. dia jadi keras.. tu bekas aku kuit2 ngan kuku.. hahaha pemalas nye aku ni..

COMPARE TO DIS..


korang tau ni ape?
kesan kesat kat kotor tu adelah kesan jari aku..
sbb aku nak hidu, nak tau pebenda alah kekotoran yg melepek kat botol pam aku ni..
pas bau (masam hangit), korang tau padia??
SUSU FORMULA YG MENJIJIS SETELAH BEBERAPA HARI!!!
sbb botol pam aku ni terletak dekat ngan susu tin Arsyad..
so kadang2 aku buat susu Arsyad, ade gak tertumpah kene botol pam
memandangkan time tu aku dh kapel of days xpam, mmg aku xpasan pon ade susu Arsyad yg menjijis kene botol pam aku..
so aritu time nak pam susu, terkojut eden tinguk makhluk asing ini..

APE PENGAJARAN YG KORANG DAPAT???

aku bukan nk kondem ibu2 yg bagi susu formula (FM)
sbb aku pon bagi gak kat Arsyad (after 9 bln nyusu badan secara xklusif)
tapi penemuan yg unsangkarebel ni menguatkan lagi facts bahawa
SUSU IBU YANG TERBAIK!
even dah beberapa hari pon, tindakbalas kimia dia = putih suci
manakala FM plak pas beberapa hari = bau busuk dan hitam

so pada ibu2, spashly bakal ibu2..
korang set mind la dr awal nak breastfeed anak comel korang
jgn baru 2-3 jam pas deliver, anak xreti, xmo isap nipel, susu susah nk kuar, korang dh give-up, dh cakap bo*bs xde susu la..
kene kuat semangat k utk BF baby :)

NI SEME KUASA ALLAH
betapa xklusif nye susu ibu
so korang.. HAPPY BREASTFEEDING!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails