Friday, September 12, 2008

first week in pose

alhamdulillah dah seminggu lebey pose.. syukur sbb aku maseh mampu berpose even xklusif nyusukan altamis.. aku ade wat rujukan pasal pose bagi ibu2 yg menyusukan.. mmg la aku admit aku sgt risau pasal EBM aku, takut makin kurang di bulan pose ni.. tambahan lagi aku bukan hardcore pumper seperti orang2 itew -_^ hehehe sbb kat tempat keje aku mmg x pam.. *bad mother huh?* sehari aku pam 3-4 kali je.. semua pam kat umah memandangkan aku guna spectra3.. manual pump mmg xde beli..

so d solution...
aku minum sgt byk time berbuka.. almost 3 bungkus plastik air yg harga rm2 tu.. hohohoho!!! makan ok je la just aku bykkan makan ikan dan sayur spashly sawi & ikan tenggiri ikut petua org2 tua utk tambah susu.. cuba teka air apekah yg aku hari2 dok pulun time pose ni? yeahhh air mata kucing!!! setiap hari aku akan beli 2 bungkus besar air mata kucing.. tambah ngan kurma lagi.. so the result?? boogie da vast!!! ni kire sama cam air longan & dates tu tp yg ni lebeh khasiat sbb beli fresh tanpa bahan2 awet.. syukur sgt EBM aku cam makin bertambah.. skang freezer atas dh penuh.. letak kat bawah xleh sbb ikan2 seme dh booking.. harus kah aku mengkonsider membeli mini freezer? huhuhuhu

nway ade slight bad news.. since isnin altamis demam kure2, jap panas jap turun.. pastu hari rabu demam dh kebah sket, kluar plak rashes halus2 satu badan.. kemudian lidah & sekitar mulut dia cam ade bende sticky putih2.. altamis plak x senang duduk.. asyik nak dukung je.. pinggang & bahu aku pon tgh saket skang ni.. last nite gi spital check.. end up kitorang balik without any medication.. hebat x? huahuahua.. actually doc kate demam & rashes tu bende normal for babies sbb jangkitan virus (via udara selalunye) so dia soh bykkan minum air susu + air masak.. rashes tu akan hilang sendiri.. pasal bende sticky kaler putih tu memula ingat ade jangkitan fungus tp bile doc bersih2 kan walla!!!! rupe2nye lemak susu hokey!!! TAPI i dun think dat is my fault (uihhh tanak ngaku nie salah).. sbb kalo direct BF aku rasa xkan jadi camtu, lemak susu melekat2 dlm mulot altamis.. so who else to blame kalo bukan bbsitter kan? oo yeahh! aku saspek cik sah (bukan nama sebenar) x panaskan bebetul susu altamis & shake it well.. mebbe dia pakai method rendam bekas susu tu dlm air panas, yg sebenarnye x prektikel sbb by d time air panas tu dh sejuk, frozen EBM still x panas.. so dat Y la lemak susu tu jadi tebal & bile bb minum senang melekat dlm mulut.. hebat x teori aku? hahahaha.. ape2 pon i shud 'baso' ngan air masak selang seli la ngan air susu.. sbb sebenarnye aku sgt jarang beri minum air masak pada altamis.. selalu kasi time pas makan je.. so pasni aku shud more kasik air masak la selain waktu makan dia..

HAPPY 8TH MONTH BURFDAY!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails