Wednesday, January 26, 2011

NAMA SAYA BUKAN...

ni nak warning awal2 tau.. mebbe entri ni agak kontroversi (ke aku jer perasan? huhu).. mebbe ade yang terasa tapi bukan niat nak hentam sesapa.. just luahan hati aku jer.. harap2 kalo ade yg terasa tu, open minded je la ye..

ekceli, aku xsuka orang suka2 hati panggil nama anak aku ACAD.. sbb aku sendiri panggil nama anak aku sendiri dengan FULLNAME iaitu ARSYAD! watpe aku susah payah namakan dia dengan nama yang baik kalo orang lain panggil dia dengan nama yang xde makna..

lain la IF aku yg stat panggil anak aku tu Acad.. tapi sepanjang aku lahirkan dia, aku memang panggil dia Arsyad.. mebbe ade ibu2 yang jenis xkisah tapi AKU KISAH.. aku mmg x  gemar letak nama manja pada anak2 aku.. even nama aku pon skang kalo orang tanye nak panggil ape, aku akan jawab dengan fullname.. lagipon nama aku dan Arsyad tu kan dah pendek.. watpe nak pendek2 kan lagi jadi Acad? aku terasa cam huduh betol nama panggilan tu..

kadang2 if ade famili member aku yang panggil Arsyad dengan nama Acad, aku akan tegur (dgn baik & gurauan) soh diorang panggil nama Arsyad betul2.. mebbe korang rasa aku cam over kan? tapi setiap ibu nak yang terbaik utk anak masing2.. so ni salah satu bende yang aku titikberatkan.. get it?

nway, kelmarin aku gi scan.. dokter estimet baby aku 2.8kg.. hurmm kalo bole biar la 2.8 tu kekal sampai deliver.. tanak besar2 sgt :P hihihi sbb agak nebes kalo besar2 ni..

2 comments:

a.k.k.e.m.a said...

setuju 400%!

buat ape nak dipendekkan nama yg sedia elok? nama tu kan doa utk si kecil tu. ;)

aku jua ibu yg kisah. alhamdulillah so far takde org pandai2 pendekkan nama anak aku yg dah sedia pendek tu. hehe..

Ms.Rainna said...

tu la.. aku rasa annoying.. kan dah sedap nama asal anak2 kite.. bile di panggil dgn nama yg bukan2 rasa cam xsuka..

Related Posts with Thumbnails