Friday, May 18, 2007

ISTERI SOLEHAH

aku dah kawen fullstop. tp aku rasa kehidupan seperti biasa tiada ape yg berubah atau lain. environment juger sama..umah kecil yg sama.. kete kontot yg sama.. binatang2 peliharaan yg masih juger sama tetapi bertambah bilangan.. cuma status yg berbeza.. aku kini isteri pada seorang suami.. queen of the king fullstop. kadang2 aku menerawang.. kadangkala aku verangans.. cuba merenung future yg terlalu kabur utk ditafsir.. i dunno wat will happen next.. masa yg terlalu byk terluang membuatkan aku sering melepek di atas katil sambil terkebil2.. aku geram sama cicak2 bangsat itu! nak ajer aku lastik tp aku tak reti.. cicak2 tu berbuntik2 cam mentertawakan aku.. cis celaka! aku bingkas lalu terpandang gerobok yg sarat ngan baju abie.. dan dan aku mengeluh.. teringat time abie mintak tolong iron baju dia tp aku menolak.. malas! alasan yg simple tp aku tau merobek sket ulu hati abie.. bukan sekali dua tp bole la byk kali juger.. sape yg tanak jadi seorang isteri yg solehah, isteri yg berbakti buat suami tersayang.. tp ntah la.. stakat ni tu semer just angan2 aku jer.. byk sgt kelemahan aku sebagai seorang isteri.. aku tau status aku nih sensitif.. kalo terbengkok langkah, dosa la jawabnye.. namun aku ni manusia! masih terkial2 dlm mencari erti kate seorang isteri bagi suami.. yer umo aku dah melayakkan aku kawen.. dan juger melayakkan aku menjadi seorang ibu tp dasarnye, aku masih belom sedia sepenuhnye.. aku rasa aku masih belom mampu untuk menjadi seorang isteri yg baik.. i'm not expected to be perfect but at least terbaik utk abie..biler aku tinggal sorang2 kat umah, aku cuba mempraktikkan gaya seorang surirumah.. bangun pepagi masak air, siapkan sarapan, baso baju, lipat baju, bagi haiwan ternakan aku makan, sapu sampah, buat filing belanjawan umah, etc.. tp semer tu bukan semudah yg dibayangkan.. kalo aku malas, satu hape pon aku x buat.. aku selalu verangans aku nak anta ngan sambut abie balik, sediakan minum, makanan, bla, bla!! tp verangan hanya verangan.. selalu abie yg mintak air.. selalu abie yg datang kat aku hulur tangan soh ciom pas solat dan kalo dia nak gi keje.. selalu abie jer rajin masak kat dapo sbb aku tak reti masak dan malas jenguk dapo.. selalu abie jer la yg tunjukkan tokoh seorang suami mithali padahal aku nih still buat selamber.. sian abie.. bukan aku sengaja.. aku nak buat semer tu tp ntah la.. secara batiniah aku memberontak utk jadi isteri yg baik tp harfiahnye, aku cam kaku.. cam terstop atau cam ade samting yg buat aku tak buat seme tuh.. mebbe byk setan yg bergayut kat aku.. aku tau sket sebyk abie ade kecik ati.. tp dia x tunjuk.. dia byk sabar jer.. cam kalo dia soh aku solat aku jawab malas, dia pujuk lagi tp aku selalu degil.. abie selalu kate 'abis la bahu abie berat, sayang x kesian ke?' tp aku tetap x kesian.. kijam kah aku? ya fullstop! dan skang aku masih merenung dan termenung.. terkebil2 mengadap skrin yg bisu nih.. jauh dlm sudut hati aku mmg aku rasa bersalah dan kesian pada abie tp aku tak mampu tunjukkan emosi aku depan abie.. maafkan ina yer abie.. mebbe masa nye belom sampai dan mebbe ina masih mencari guideline yg sesuai dgn diri ini.. dan yg pasti abie yg perlu menjadi lecturer nye :) I LOVE YOU!

No comments:

Related Posts with Thumbnails