Saturday, May 26, 2007

aku sangat..sangat..MARAH!!!

aku saket ati betol.. eeeii terlalu marah dan geramm.. aku benci la!!!

nasi puteh + sayur masak lemak + 2 ketol ikan sardin = RM5.00

logik x? nak tersembor nasik dalam mulot bile tengok bil.. ni cam dah tahap makan kat Tupai2.. padahal kedai makan tu biase jer..memang terlalu biase!!!! bukan ade ekon pon, bukan ade kosi riben2 pon.. giler ape letak harga camtuh.. ape kejadahnye! kalo ikutkan ati, nak ajer aku muntahkan balik dan pegi kedai lain..

aku betol2 x puas ati.. time makan tu terasa cam pasir je masuk dalam tekak.. hati aku dah berbakul2 melaknat, menyumpah seranah semua.. last2 aku tanyer makcik yg jaga kaunter nape nasik aku mahal.. korang tau dia jawab apeR?

"..a'a memang lima inggit! dalam tin tu ade 4 eko, seko ikan sardin kitorang cas rm1.50.. campo costing masak lagi.. nasik rm1, sayur rm1.."

muka makcik tu toksah cakap la.. tahap idong kembang semangkuk.. aku dah tak mampu terkata ape dah.. rasa cam nak nangis! mentang2 la sg buloh tu tak banyak kedai nasik campor, bley aa berlagak!

semalam dan arini TV3 ade isukan pasal peniaga sesuatu ati puki mak dorang jer naikkan harga.. gile! mentang2 aar gomen naik gaji, dorang pon 'kemayuran' la.. abes x pikir org swasta caner, suri umah cam aku ni caner? eeeiii rasa nak mengeluarkan kate2 lucah oke skang ni..

plis ade sesapa bole bitau caner aku nak salurkan rasa x puas ati aku ni kat TV3 supaya kedai tu kene cek harga? aku terasa teraniaya :(

No comments:

Related Posts with Thumbnails