Sunday, August 10, 2008

rumahku syurgaku

Rumahku Syurga Duniaku..

let's talk bout life.. ape maknanye rumah pada korang???
tempat tido;makan;tengok tv je ke???
tempat rehat je ke???
just cam hotel je ke???
tempat persinggahan je ke???

ade x perasaan nak buat rumah itu seperti syurga dunia? meaning cam decorate supaya cantek, jaga kebersihan rumah, mop;lap wat so eva rumah tu, beli bunga or wat not supaya naik seri umah tu, or korang just play plain; buat rumah just for tido, makan, rehat, buat assignment, tempat bergayut kat tepon, tengok tv lepas tu setel.. tak amik port langsung tentang keadaan rumah..

ok let me confess clearly..
I HATE DAT KIND OF PLAY PLAIN TYPE OF PEOPLES!!!
or other word orang yg xde kesedaran sivik aight???

duduk sebumbung tapi susah gile nak tolong jaga sama keadaan rumah.. selalu aku & abie yg buat.. unless aku kene bgtau suruh tolong itu ini baru nak gerak.. cam pahat ngan penukul tau x? tapi aku bukan jenis yg potpetpotpet nak suruh itu ini.. aku byk simpan dalam hati.. aku buat je seme keje2 tu depan dia dgn harapan dia sedar la sket tp useless.. dia sgt heartless

bukan la nk protes (tp skang dh protes la huhuhu) tp seme isi rumah aku yg beli, dia tau asyik nak pakai je.. x pernah la nak sumbang 1,2 bende ke..bukan nk berkire tp dah lama dah stay bawah 1 bumbung kan.. man-man la.. kalo dia pindah nnt, bawak la barang2 dia.. bukan susah pon.. plus, dia bukan budak kecik, remaja etc tp a career woman yg dah matang.. siap amek master lagi, xkan bende2 remeh ni xleh nak pikir..

ntah la.. aku malas nak ngomel panjang pasal dia.. tapi lame dh aku pendam.. selama ni aku nak rasa eppy, bahagia bile idop berfamili ni tp sbb bende alah ni buat aku tensen bila masuk umah.. see???

aku bukan suka2 nak benci2 kat orang; aku bukan benci pon kat dia ekceli tp sikap dia buat aku jelek tau.. aku tatau la nak buat caner lagi, nak buat dia sedar caner lagi.. aku harap2 dia cepat2 pindah.. x kuasa aku yg kene pindah plak sbb aku & abie yg susah payah carik umah.. dia tau datang & duduk.. time pindah aritu pon, kitorang yg banyak angkat barang2.. yes we're consider dia ade class tp bile balik dr kelas, dia tolong angkat sket dh ngomel2 penat.. padahal dia just banyak angkat barang sendiri.. hangin x???

aku anak sulong & dia pon anak sulong but yet perangai kitorang sangat jauh beza.. aku ingatkan as a sulong, ade persamaan sikap cam leadership ke, protective ke tp aku konfius ngan dia.. adekah ni sikap orang perempuan k******n yg selalu diperkatakan? 'MIM besar'.. sori la but aku harus luahkan.. lagipon ni blog aku kan.. mmg tempat aku meluahkan ape je yg aku rasa tanpa perlu tapisan (tp selalu bertapis jugak)

ape yg aku nampak skang MIM dia semakin menjadi2.. pada sesapa amek master; phd yg rasa diorang bagus (bukan semua ok), xyah la anggap korang pandai sgt dan pandang orang lain tu rendah.. semata2 sbb ade master;phd.. tak kisah la berapa tinggi sampai langit ke 29 ke korang blaja tp kalo sikap tu '0', xde common sense or dalam bahse org kampung 'POYO', just forget it! aku xkan respek orang camni..

No comments:

Related Posts with Thumbnails