Wednesday, December 22, 2010

MY.KELETAH~


Lihat budak tecit ni.. keletah kan? mmg skang dia sgt keletah dan manja.. spek itam tu dah jadi hak milik dia sepenohnye.. kalo masuk kete je nak pakai spek itam tu.. saya nak pinjam pon dia xkasi.. isk isk..

rasanye wat masa ni, masalah tantrum arsyad ni dah setel.. xde lagi aksi2 golek ala hindustan kat shopping complex kalo xdapat mainan atau xdapat gi playground.. saya dah dapat formula utk tangani masalah itew & i loikeee.. caranye mudah sajer.. if kat playground, saya akan biar dia main dalam 15 minit pastu ajak dia balik.. bgtau yg lenkali akan dtg lagi.. arsyad xde masalah, ikut kata saya utk balik.. kalo mainan plak, saya akan cakap bende tu rosak, xbesh or mummy xde duit nak beli.. so far dia bole terima alasan tu.. lega rasanye bile arsyad dah bole behave.. so skang kalo nk gi shopping complex xde la risau sgt.. dah bole bershopping dgn aman..

lagi satu bende yg buat arsyad ni makin charming bile dia suka buat gaya2 comelness dengan muka innocent dan mata yg redup.. dia akan panggey saya 'mummy..' byk kali dgn suara yg comel sampai la saya sahut panggilan dia.. tapi kalo dia wat sepah atau dtg perangai ngade2 dia tetap kene marah juger!~ hehehe

skang ni saya agak neglect sket arsyad sbb bizi beli adik dia punye barang.. smalam time kat brand outlet tgh saya sebok2 tgk baju baby tetiba arsyad dtg dengan selai baju kat tangan.. 'mummy, nak beli baju arsyad' sambil tunjuk baju tu.. ala siannye anak bujang mummy ni ye :) asyik pikir baju adik sampai baju si abang xbeli2.. so las2 saya just beli baju yg arsyad tunjuk tu.. hehe..

3 comments:

efa fairuz said...

alaaaaa..how sweeet~

part yg wat mata redup pastu wat sore seksi panggil mummy tu aku bleh bayang aa.. mcm paih gak.. huhu...

part last skali yg die pegang baju die tu mcm heartwrecking.. how fast kan..rasa macam baru je smlm tgk gambar altamis masa kecik.. skrg dah pandai pilih baju sendiri..huuu..

Ms.Rainna said...

efa: arsyad xbuat sore seksi tp suara yg comel.. tapi biler aku sahut misti disusuli dgn 'ini ape?' yg membuatkan kadang2 aku malas nk jawab..hehe
part baju tu mmg cam terharu sket.. well anak2 kite dh makin membesar kan? paih pon dh 3 tahun..

Anonymous said...

comelnya arsyad inaa....

sebab aku ni pengantin je hr tu.. kalau tak, mau je aku kaco arsyad... hihihi

-teteh

Related Posts with Thumbnails