Thursday, December 30, 2010

YEY DAH COMPLETE!

Aritu aku citer kat entri ni byk bende yg lom beli lg.. garis hitam indicate barang2 yg aku dh ade time tu, garis pink tu plak items yang aku beli selepas itew..

Ingat lagi x aku citer betapa xde moodnye aku nak beli baby stuffs aritu?

time tu aku preggy 6 bulan.. tapi ntah ek tetiba je masuk 8 bulan ni aku sgt bersemangat nak beli baby stuffs! aku rasa salah 1 faktor penyumbangnye adelah kehadiran Abie di sisi :) sejak dia cuti panjang ni, asyik merayap je kitorang.. selalu gi area JB atau BP.. lagipon Abie mmg bersungguh aku komplit kan seme item utk deliver & pantang.. sampai aku rasa keterujaan aku beli baby stuff kali ni lebih dari keterujaan time nak deliver Arsyad..

Time Arsyad dulu, aku still xkenal barang2 branded.. owh bukan maksudnye aku ni byk duit ke ape tapi more to kualiti la.. skang ni kat on9 pon dh berlambak blog yg jual baju & items branded yg jauh lebih murah dari kedai..  tapi utk gajet2 baby ni aku just beli infant carseat, bath tub ngan rocker je.. seme ni aku beli 2nd hand.. nak beli baru byk plak duit nak kene kopak.. baik berbelanja dgn berhemah kan ;) lgpon even 2nd condition brg masih elok.. paling aku PUAS sbb akhirnye aku jumpa gak rocker yg ade flat base dalam harga yg sgt murah tapi condition tip top cam baru dgn kaler oren yg comel.. selama ni aku cari rocker yg ade flat base ni sgt susah nk jumpe.. sbb tu aku dah terbeli infant carseat with flat base cuma bezanye carseat tu bile attach dgn base xleh jadi rocker.. yg si oren ni attach dgn base bole buai2.. tu yg besh.. nak tau rege dia? just rm55 je! rege kat kedai dalam 170++.. occay sile jeles ngan aku :P bwahahaha~


Skang ni plak aku sedang giler membeli baju utk baby girl.. sampai Abie pon pening dgn aku.. hari2 dia kate 'suda2 la tu yang'.. mmg la aku nak stop tapi xbole la.. tgk yg comel sket dh stat gatal nk beli.. aku pon xpaham dgn diri aku.. heh~

Aritu gi ke fabulousmom kat taman sutera.. memula cam dah niat nak beli breast pump baru dgn nursing bra.. tapi atas nasihat Abie, aku just beli spare part Spectra3 sbb abie dah dapat cari pump spectra3 lama tu.. bagus jugak la sbb save duit aku kan.. nursing bra aku beli 2 je, beli yg corak2 sbb aku boring tgk nursing bra yg kaler plain.. sekali lagi Abie pening dgn aku.. dia cakap 'sape yg nak tgk bra kaler2 tu?' so aku jawab 'i xnak baby i boring breastfeed kalo tgk bra i kaler plain sbb tu i bli kaler warna warni'.. haha diam suamiku itew :P~ ok mmg la rege dia mahal sket dr plain bra tp sometimes kepuasan hati itu perlu kan? aku dh survey kat blog2 online yg jual nursing bra corak2 ni & fabulousmom paling murah..



yeah hamek byk plak pic aku tempek.. owh perasan x betapa pucatnye muka aku? dan sembab? dan bengkak? dan besarnye idong aku? haih~ skang seme kaki, tangan & muka aku dah bengkak.. org kate kalo dah bengkak2 ni dah dekat time tu.. aku pon xkisah kalo deliver awal.. lagi copek lagi bagus.. skang pon dh rasa xlarat nak bawak perot.. nak angkat kaki pon dah terasa bisa2.. nak kalih badan pon bisa2.. hormon xmenentu skang sbb bahagian muka n leher aku abes naik ruam.. sampai Abie kate aku comot T_T

siang tadi aku ade ajak Abie gi scan.. kunun2 last scan la b4 deliver tapi Abie cakap xperlu sbb xlame je lagi baby nak kuar.. lagipon mak aku pon nasihat xbaek slalu scan sbb scan tu ade efek jugak terhadap baby.. kecuali la kalo ade kes mmg kene scan tiap2 bulan.. lg satu orang tua2 slalu nasihatkn jgn terlalu eksaited time ngandung sbb nnt takut miscarriage.. sbb tu di awal preggy aku sgt cuak dan berjaga2 sbb takut mc.. aku dpt pengajaran yg xsemestinye 1-2 pregnenci ko sukses, lepas2 tu pon sukses.. sbb dah 2-3 org membe aku yg mc time masuk anak ke 2,3,4..


ok las skali meh citer pasal Arsyad.. taste dia sama ngan aku.. suka bende2 berkeju.. dan sup cendawan of kos.. kalo order cabonara, macaroni cheese, cheese cake, etc yg berunsur masam2 ni mmg dia suka.. mebbe sbb ngadungkn dia dulu pon aku mmg hantu cheese :) xkisah la tu asalkan kamu membesar dengan sehat dan sempurna ye Arsyad..

eh panjang nye entri aku kali ni???

No comments:

Related Posts with Thumbnails