Thursday, April 07, 2011

GIGIH..GEH!GEH!

Qayla dah umo 2 bulan.. syukur Alhamdulillah..

time check-up aritu dah berat 4.8kg.. cam biasa kene jab tp kali ni Qayla xnanges.. oo dah makin kuat ye anak mommy ni.. since couple of weeks aritu Qayla dah bole tido malam.. maka mommy sgt heaven tido hehehe.. mangun 1-2 kali utk nenen pehtu tido balik dgn senang.. xmacam Arsyad dulu, dekat 10 bulan baru dapat tido sampai pagi.. memang setiap anak lain2 xperience nye :)


ce tengok gamba ni? anak dara sorang ni ganaz jugak ye tido.. dari position tegak sampai dah senget benget.. slalu jugak aku tidokan dia meniarap supaya kurang terkujat2.. lena sket.. tapi ekceli Qayla xsesuai sgt tido meniarap cuz dia bole angkat kepala.. takut tersembam dalam bantal.. so kene slalu cek kalo dia tido.. Arsyad dulu xde masalah utk tido meniarap cuz leher dia lambat kuat so dia xde la nak angkat2 kepala.. see, beza kan 2 anak ni..


aku dh mula wat stok EBM.. tiap2 pagi GIGIH membangunkan diri untuk pam.. sebab ape gigih? sbb susu aku xde la meriah sampai bole basah2 baju if xpam.. susu aku mmg biasa2 je la.. so kene gigih mengepam sbb sekali session dalam 1 jam just bole dapat 3oz.. kalo rezeki lebeh dapat ler 5-6oz.. skang ni baru dapat 28 bekas dadih ni.. 3oz/bekas.. so skang aku terpaksa menambah kegigihan utk mengepam 3-4 kali sehari.. TAPI MALANGnye.. peti sejuk bhgn freezer ni sgt kecik.. tengok gambar tu, dah penuh xde space.. so aku mmg kene beli mini freezer yg regenye rm700+.. haih duit la duit.. tapi as parent misti kite nk yg terbaek kan utk anak? aku akan buat ape saje utk bagi susu badan selagi mampu.. kalo xmampu sgt, kan bole wat installment.. demi anak2.. Ya Allah kuatkan la semangatku untuk memberi susu ibu pada seorang lagi khalifah Mu ini.. amin!~

4 comments:

Teh said...

aku sapott usahakan ko ina..

susu ibu bagus utk anak2... lagipun, jimat kos babe...

aku tengok susu tin.. mahalnya... 100 setin... kalau sebulan 4 tin...

pengsannn!!~

kenala lupakan niat bershopping...

Ms.Rainna said...

betol tu teteh.. sbb tu aku usahakan jugak susu ibu ni.. sbb anta bb sitter 2 anak pon dah rm400.. skang taraf hidup tinggi T_T

ape la sgt gaji cekgu teteh.. xde OT segala.. xmacam keje gomen lain ade seme tu..

efa fairuz said...

mane deee... aku nye gaji pun takde OT..harapkan basic dgn elaun, lepastu kenaikan tahunan.. huhu

eh tp kena bersyukur wei.. atleast kite nnt dpt pencen.. alhamdulillahhhh

Ms.Rainna said...

kita serupaaaa.... kita serupaaaaaa...

Related Posts with Thumbnails