Tuesday, October 12, 2004

mlm ni bilik aku sunyi sepi.. yg memekak just mp3 player aku ngan suara bak buluh perindu brother2 kat fudkot bawah tuh.. saje aku pasang kekuat..biar bergegar satu blok HB4 nih.. Teh & Inaz tader.. sorang balik Kedah, sorang balik Perak.. si Johor ni jugak yg stay.. Teh awal2 lagi aku dah tau dia akan balik Kedah arini sbb dia ade appointment ngan dokter pasal bahu dia yg patah aritu.. awal2 dia dah pass surat MC kat aku soh kasi pada Ms Neo esok sbb dia absent utk consultation.. Inaz plak balik mendadak.. sbb nyeh pc dia buat hal.. sian jugak tengok dia.. yer la skang kitorang dak2 final yr bizi ngan presentation.. aritu power supply rosak, Inaz dah kasik pada Jack dia soh repair.. ptg tadik biler bawak balik MMU, takleh idup plak.. tatau la ape yg sleknyeh kali nih.. aku diam jerk.. takut nak cakap lelebeh.. kang tersilap cakap, nahas jawabnye.. tengok air muka Inaz cam dah nak nangis.. yerla dlm keadaan camnih misti tensen sgt.. aku pon dulu time pc rosak cam rasa nak hempas jer cpu tuh.. sib baik aar akal nih still bole berfikir ngan tahap kewarasan yg 50/50 barang2 komputer ni mahal.. takkan nak hempas sesuka ati.. lain aa kalo aku anak jutawan.. hempas ape2 pon aku tak kisah..

dlm pada tu, tetiba kepala Jue tersembul di sebalik pintu.. sempat dia toleh kiri kanan bilik aku.. aku buat muka seposen tahap cipan..
"Sian nye tinggal sengsorang.. ko nak makan sama tak?"
"Nak!" jawab aku.. tapi sebenarnyeh hati aku berat nak turun makan.. tp sbb org dah ajak kan cam tak sampai ati nak tolak..
"Kul 8.30 aku ade miting..turun makan kul 8 la..aku gi mandi dulu"
Ju terus laju ke shower.. aku belek jam.. dah dekat kul 8 pon.. aku melepek atas katil.. fikiran aku berkira2 sama ade nak turun atau tidak.. otak aku bizi mereka2 ayat yg sesuai utk Jue incase kalo aku tak jadik turun..
"Aii! tak siap lagi ke?"
aku terkejut.
"Jue aku mandi dulu eh? sempatkan?" mate aku terkebil2 cam cicak tertelan batu kapur.
"Erm..mandi la dulu"
desuhmmm!! terus aku berlari ke bilek air..

pas makan, aku lepak jap.. sambil2 tu serfing2 carik info pasal beauty & cosmetic.. sok ade consultation tp aku lom siap introduction.. tgh syok2 depan pc tetiba ade org ketuk pintu.. berderau darah aku biler tgk akak ostel, incik Nawi n pakgad ade.. rupernye dorang nak buat spot check.. sib baik la bilik aku dah kemas.. tade la malu biler dorang masuk tengok bilek.. abes semer laci2 n almari kene bukak sbb carik elektrik nyeh barang.. bilik aku kene amik satu, seterika Inaz.. aku cam dah tatau nak kate ape.. tu la time registration aritu tammo bace buku panduan ostel.. tak pasal2 barang2 elektrik kene amik.. lagipon cam tak sangka dorang buat spot check mlm nih.. so tak sempat nak sorok.. sori yeh Inaz.. incik Nawi soh claim kat ostel unit nnt.. sah2 kene denda bayar duit.. tp sebelom dorang blah, sempat incik Nawi puji bilek aku..
"Bilik ni sejuk yeh..udara banyak masuk..tak macam bilik sane, panas kat dalam"
aku sengih jerk.. nak ajer mulut aku ringan jawab 'mane tak sejuk, bilik ni tak byk dosa.. hehehe'.. memang la sejuk, semer tingkap terbuka luas termasuk la pintu bilik..

area kul 11 lebeh tetiba Ayeen redah masuk bilek aku.. sentap kejap aku.. rupernyeh aku tertido ngan heaven nyeh dengan pintu bilek yg ternganga luas.. sib baik tader pencurik masuk.. Ayeen tanyer pasal spot check.. aku angguk.. tengok Ayeen dah serabut2.. bile aku tanyer nape, rupernye hair straightener dia kene amik.. dah la time tu bilik dia tade org tp akak ostel unit tu bole masuk sbb dorang bawak kunci.. giler la serabut muka Ayeen padahal hair straightener je kene amik.. bukan emas belian pon.. dia dok keco2 takut kene denda byk.. aku diam jerk.. tatau nak kate ape.. dah la tgh lalok.. dengar jer la ape yg dia bebel..

ehh ehhh.. intro lom siap lagik!! daa~ ciow

No comments:

Related Posts with Thumbnails