Sunday, March 27, 2005

Aku & kisah sang hantu

Teh: kenape la nama marina bukan aminah? huh!
Aku: eleh jeles aar tu teh..apsal la nama ko tak teh boh je
Dania: kenapelah kwn2 aku diberi nama makanan & minuman?? kenaper? kenaper??

status bebudak ni semer cam siot jer.. nama pon bole jadik bahan.. kakakaka.. dr sekecil2 conversation bole jadik satu bahan lawak yg bisa memutuskan tali usus dan pundi2.. tapi tu la nama aku dan teh ditakdirkan sama cam minuman teh dan makanan majerin marina atau aminah hassan.. hahaha sial la!! aku tak tahan nak gelak nihh.. *golek guling2*
p/s: sib baik nard tade balek kampong..kalo tak lagi merepek nnt status dia buat

semalam aku teman Jurina gi lab.. dah malam n dlm lab tu pon just ade PJ je.. kang kalo aku tak teman, senang2 je kene tangkap basah member tu.. hehehe.. then pastu kitorang gi makan kat Sirah Utara.. sambil2 tu sempat citer pasal hantu.. aku suka sebenarnye dengar kisah2 hantu tp takde la maknenye aku ni berani sgt.. PJ byk je cite dr pengalaman dia sendiri.. pasal hantu tersembol kat tingkap la, terserempak kat studio la.. and dia cakap HB4 pon byk kes jumpa bende2 tu.. time dengar cite tu mmg aar syok.. tp bile jejak bilek je, aku dah stat gelabah gak sket sbb bilek aku kat HB4!.. fuh! fuhh! aku try menten kewl.. lek lek ngadap pc.. layan citer CSI.. pastu pasang mp3.. tup tap! mata aku termengerling plak kat jam pc.. uishh dah kul 1 lebeh.. jeng jeng jeng! otak aku dah stat aar imagine yg bukan2.. semer cite hantu yg aku dengar td, terngiang2 kat dlm memori kepala.. kejap2 aku pandang luar tingkap.. gelap! lampu court dah offlight.. aku toleh blakang nengok pintu yg aku bukak luas2.. sekeliling pon dah cam sunyi2 jer.. panas lak bontot aku.. makanye aku pon terkedek2 pegi bilek Jurina sbb dia pon tinggal sorang.. *tok! tok!* tade jawapan.. mungkin Jurina dah hanyut dlm tsunaminye.. 3-4 tapak aku jalan, pintu terbukak..
"nape? takot tinggal sorang ye?" tanye Jurina.
aku sengih sambil terus masuk bilek aku.. kembali mengadap pc.. tiba2 aku teringat cite PJ pasal hantu muncul dekat tingkap.. arghhhh!!! sempat aku berfikir samada nak tutup ke tak langsir tingkap tu sbb aku mmg suka tingkap terbukak maha luas2.. last2 aku amik keputusan terpakse tutup jugak langsir tu.. dr aku kene kang, baik aku play safe.. hehehe.. pastu sambong main neopets sampai la mata aku jadik berat mintak ditutup.. makanye aku biar jer mp3 pasang.. dan aku pon tido dgn nikmatnye dlm cahaya lampu kalimantang.. krohh! krohh! sekian citer hantu aku..

No comments:

Related Posts with Thumbnails