Tuesday, March 29, 2005

bontot aku bergegar

smalam keco pasal gempa bumi.. rupernyeh kat Indon mmg ade gempa pon.. tapi bole terasa sampai area KL dan Selangor n even kat P.Pinang.. aku tatau la plak tempat lain rasa gegaran ke tak.. ni la first time aku alami bende2 camnih..

Ju: "Weh! apsal aku rasa katil ni goyang2 ha?" tanye Ju sambil berkerut.
Aku: "Haa Ju! misti ade org kat bawah gerakkan katil tu"
jawab aku sambil gelak sket sbb aku ingatkan Ju buat lawak.
Teh: "tu la..aku rasa kosi aku pon gerak2 gak nih" selit Teh dgn muka series

Jeng! Jeng!
kitorang berpandangan.. dan time tu la baru aku rasa badan aku pon vibrate sket cam rasa nak tumbang.. perghh! terus kitorang kuar bilek n tengok sekeliling.. tapi keadaan cam biasa jer.. tade pon keco2 pasal gegar2 nih.. aku dan Teh masuk bilek semula.. tetiba mata aku nampak air dlm botol pon berkocak kecik.. lame gak aa gegaran tu dlm 5 minit.. aku time tu dah stat aa gigil.. nervous gile.. tak lame pastu baru ade keco2 pasal gempa bumi kat Indon.. patut aar! teringat time tsunami aritu pon kawasan kl ade gegar jugak.. Subhanallah!

then pagi tadik time aku bukak frenster, ade msg kat buletin bod pasal gempa tu.. Ila cakap semalam surau mmu azan kul 3 pagi pastu siap polis n bomba dtg.. uikkss!! peliknye.. apsal aku tak sedar semer tu? mebbe sbb kitorang dah tido waktu tu.. harap2 pasni semer oke.. insya Allah.. amin!

No comments:

Related Posts with Thumbnails