Friday, March 25, 2005

Kisah boling & aku~

arini aku nak citer pasal asal usul caner aku bole addict ngan boling.. maka tersebut aar kisah zaman dolu2 sket area sekitar tahun 98/99 camtu aar..aku pon tak ingat exact year aku stat.. tapi aku first time main boling kat sepang golf resort.. time tuh abg angkat aku, iskandar n herman yg ajak aku main.. punyer la buduh pasal boling, baling pon cam nak main badminton.. kakakaka.. dr situ aa minat aku mula berputik kat boling.. pastu lame aku tak pegang bola boling.. then after spm, time aku turun kl ngan olin, abg dia ajak main boling kat selayang.. tp aku tak ingat ape nama tempat tuh..

then bile masuk mmu, minat aku tu semakin selalu digilap2 sampaikan aku berjaya aar improvekan skill balingan aku.. cewahhh cakap cam stok2 bola spin atau hook jer.. tak la.. just time baling, aku suka angkat bola aku tinggi2 utk kelajuan yg bole dpt saman ekor.. bile kat cyberjaya nih, aku slalu main kat mines, serdang.. tu aar tempat port aku.. pastu sunway pon jadik tempat kedua.. syok tengok org2 tere main kat situ.. dr situ jugak aku jadik pemerhati setia caner dorang2 ni baling bola boling tu.. tapi kalo nak blaja sendiri cara baling mmg payah.. bole tu mmg bole tp takes time la.. tu bagi aku aar.. dolu2 biler org tanyer bape point aku time main boling, aku selalu jawab sekitar 50-60 jer walaupon sebenarnyeh aku selalu dpt lebeh dr tu.. time tu malu2 cipan lg nak bitau point sebenar sbb pada aku dpt 100 pon dah kire cukup beso.. tu dulu la time hingusan.. skang baru aku sedar yg stakat 100++ tu tade la makne sgt pon.. keh keh keh!~..

bile dah campo, tolak, bahagi, darab dan punca kuasa 2, dah lebeh kurang 5 tahun gak aku bergelumang dlm arena nih.. ceh ayat.. dan aku still tak puas ati ngan achievement aku selagi tak lepas 200 ke atas.. demi cinta aku pada boling, penah dan selalu aje aku pi mines sorang2 main boling.. sampai ade beberapa org yg nampak aku tu rasa pelik sbb aku dah aar pompuan, main boling sorang2.. gile ke aku? tak aar.. just kuasa cinta mengatasi segalanye.. kah kah kah! tp skang aku dah tak seaktif dulu.. nak kate dah tua, aku awet muda.. hehehe.. tp mebbe keadaan sekeliling kot.. takpon mebbe aku nak rest kejap.. sok2 aktif la balik.. dan every year aku berazam utk dptkan point 200++ dan nak beli bola boling.. :P

sekian dulu ceritera dr aku..

No comments:

Related Posts with Thumbnails