Monday, March 21, 2005

Zam dah kawen~

jeng..jeng..jeng.. bukak2 mate suda sabtu pagi.. planning nak gunting rambut kat ayer baloi pepagi kul 9 tp terasa malas.. golek sane, golek sini.. makanye sesiap dekat tengahari.. danny teman gi gunting rambut.. sib baik kedai tu tak ramai sgt.. selepas 10 minit, tada!! jadiklah ruper rambut aku cam abu bakar ellah.. hahahaha (nangis dlm ati sebenarnye).. tappe la, janji aku menten comel.. huhuhuhu.. pastu, terus on da way gi skudai.. sampai2 jer terus head gi bilek roziah utk letak barang dulu.. roziah tgh stadi time aku sampai makanye dia kirim aku beli hadiah zam.. pas balik dr giant (carik hadiah zam kat situ), singgah skudai parade utk melepas gian yg terpendam.. cewaah.. tapi tak main archery sbb danny malas.. on da way balik ke utm, aku dropkan danny kat umah apen.. fariz time tu tade sbb dia kat kampong..

malamnye, ida @ faridah salleh dtg.. dia soh aku sampaikan hadiah dia utk zam sbb dia tak dpt nak dtg coz isnin dia ade interbiu.. lame gak berborak ngan ida.. dia byk citer pasal x-bf dia si lokman tu.. sian aku dengar kisah ida.. banyak2 kan sabo yeh ida! then kul 10 camtu aku, danny, fariz, dabel, fatui n aja gi Anjung Warisan.. yeyeye pekena ABC special lagi.. sukanye hati aku.. borak2 ngan bebudak nih mmg syok aar.. paling besh citer aja kene rasuk ngan makhluk halus time kat Tg Bin.. pontian tu mmg byk kawasan bunian.. tp aku syukur gak sbb danny leh masuk ngan bebudak ni nye kepala..

pagi ahad, roziah ade last paper.. eppy giler minah tuh dah nak abes.. aku ngan lia (romet roziah) plak pepagi tu dah naik moto carik breakfast.. kekekek mmg besh aar.. terasa kelainan lifestyle between mmu dan utm.. selama aku lepak utm, mostly mmg naik moto kalo nak gi mane2.. by 12pm, aku n roziah copek2 siap sbb dah janji ngan bebudak laki gerak area kul 12 camtuh.. so by 1pm, kitorang in 4 kete pon gerak menuju umah zam kat kota.. pasir gudang jem so kitorang amik jalan kulai.. jauh jugak ek nak gi kota nih.. amik masa sejam lebeh jugak aaa nak sampai.. time dah kat felda lok heng tu, bole plak sesat kejap.. kekekeke.. tp sib baik tak sesat jauh.. jejak je umah pengantin, terus serbu nasik minyak.. lapo giler memasing.. aku sendiri tak puas mkn sepinggan! nyesal tak mintak nasik tambah!! time kitorang smapai, pengantin lom sampai.. sib baik.. so sempat aaa nengok pengntin berarak n bersanding.. byk juger snap gambo.. fuhh lepak maa.. time nak gerak balik tu, aku rasa cam zam sebak je.. yer la kalo aku pon terharu member2 skolah sanggup dtg jauh2 kan.. selamat pengantin baru ye zam.. jaga isteri tu bebaik!~ semuga kekal ke akhir hayat..

gitu gini, sampai skudai dah kul 6 lebeh.. aku tak terus balik sbb nak main boling one last lap.. hehehe.. fariz, apen, dabel, ajis, sohar, marikh n hailmi join jugak.. aku main 5 games n dak2 tu main 3 game.. tp masing2 muka mamai sbb kepenatan.. aku jer menten kewl.. bwahahaha! pastu balik sampai umah dah kul 11 mlm.. terus je aku lelap tak hingat dunia dah.. sok paginye kene bangun awal sbb nak balik kl ngan bas mayang sari kul 8.30 pagi.. arghh tetiba rasa sedeh kene balik mmu.. camnih la aku.. huk huk huk!

No comments:

Related Posts with Thumbnails