Friday, January 16, 2009

apa saja untukmu...

bila dah jadi ibu & parent, baru tau betapa besarnya pengorbanan mak ayah kita. demi anak kita sanggup buat ape sajos; mengikut kemampuan & keperluan. sometimes kita sanggup ikat perut semata2 nak belikan yg terbaik utk anak. ni baru sorang. kalo dah 2-3-4->10 ke camne? sedar atau tidak, ape saje perlakuan anak kecil ni kita redha je. kene kick la, kene gigit la, kene ape2 je yg kalo in realiti kita akan marah.


demi anak kecil ni, aku sanggup:


♥ menjadi pengepam tegar supaya dia dpt kebaikan susu ibu selama mana yg mampu (alhamdulillah almost a year). sanggup berhabis duhet beli segala mak neka bende2 yg related to breastfeed e.g pump, milktea, air kurma madu etc.


♥ menjadi ala2 pencuri ketika bangun dari katil, buka/tutup pintu even on/off suis pon! asalkan sikenit ni xterbangun dr tido.


♥ melayan kerenah/ main dgn dia even kita sendiri tengah tak sehat yg amat!


♥ hari2 bangun pagi masak bubur (walaupon sebenarnye aku pemalas) pastu blend utk dia makan (almost everyday fresh blended porridge) tapi skang tidak lagi sbb dia dh makan kenyal. hehehe >:)


♥ sanggup simpan duit utk belikan barang2 yg terbaik utk anak. dah nama pon 'terbaik' semestinya harga pon baeeekkkk punye kan? huhuhu


♥ dulukan anak dari diri sendiri. 10sen utk mami, 90sen utk altamis.


♥ mengajar aku erti tahap kesabaran tertinggi! series beb! kalo x sabar mmg selalu la akan kene cepuk sikenit ni. tapi aku selalu beringat bahawa anak ini masih kecil; masih terlalu teruja dengan dunia ni. biarlah dia nak explore ape pon asalkan xmemudaratkan & under my supervision (tadi pon dia bz main kejar2 dgn lipas ish ish)


♥ demam sket je dah terkejar2 ke klinik & sanggup bayar ubat mahal2 asalkan anak sehat(tapi skang dh kurang sbb altamis sgt sehat nowadays alhamdulillah)


♥ skang ni TERPAKSA menjadi rajin memasak sbb altamis sgt suka makan so meal time dia 3x sehari; pagi-tghari-ptg iaitu nasi! + lauk pauk. malas dh nak makan luar disebabkan harga makanan yg semakin mahal skang (padahal ajinomoto je byk!)


♥ menerima dgn REDHA bila kene tendang, kene cepok, kene pijak, kene kentot, kene poopoo, kene gigit, dan segala mak neka yg patut kene daripada anak kecil ni. xpe2 kamu masih kecil tapi siap la bila dah umo 4-5 tahun buat perangai camni mmg konfem kene rotan!


♥ peti sejuk tu penuh dgn barang2 makan/minum sikenit! barang2 mami & ayah cipot je.


♥ menjadi trilaton (ala yg sukan byk jenis tu; hentam sajos ejaan tu) time nak bagi dia makan. terpakse ikut rentak sikenit. kejap aku berdiri, kejap duduk, kejap kang tertonggeng, pastu mengesot cam askar pencen semata2 mengejar dia supaya makan! aii tapi xkurus2 gak aku ni. nyahahahaha!


DAN TETIBA


aku sgt tertarik dengan mei-tai. ok ni rahsia. aku xde baby carrier occay. so stumble upon few sites pasal baby wear yg tersangat la banyak choice ni so aku rasa aku nak try mei-tai ni. nampak cam comfy & semestinye a bit priceyyy. demi anak kan aku x kisah. bile ditimbang2 kalo2 aku nak gi panjat gunung ke xkan nak pakai stroller kan. harus tergolek kepit kang. bila baca review ibu2 pasal mei-tai ni cam besh je. aku bgtau encek gits. dia cam xberapa suka at first tapi bila aku tunjuk gamba2 bapak2 yg begitu machos bila pakai baby wear ni, baru la dia setuju (sbb nak rasa macho gak kan abie? hahaha) kenapa aku kene tunjuk kat mr.gits pasal baby wear ni? WAJIB dia yg kene pikul altamis kalo berjalan ke mana2. aku mmg serender (tapi mungkin keadaan ni berubah if mei-tai can do its magic). nnt aku apdet lagi k. daa!~

No comments:

Related Posts with Thumbnails