Wednesday, January 07, 2009

hadiah sikenit

ahad lepas adalah last day sale (kununnye la).. tepat kul 10pg kami dah terpacak kat tesco m.d.. sgt suka sbb dat day parking free so evendo baru kul 10pg tp parking almost full! kami yg jenis poyoness ni mane mau parking jauh2 dr entrance so tunggu jap kat parking depan tu & alhamdulillah dpt! nyaahahaha. sebenarnye tujuan murni ke sana just nak shopping groceries so bajet kjap je la tp memandangkan hari masih muda teruna, kami pon menapak ke curve.. akibat xlarat nak dukung altamis, kami pon sewa stroller kat situ. igtkan kene bayar tp rupenye free just kene letak deposit rm50. so the journey went on to ikano plak. bangga ocay sorong stroller the curve kat ikano. nyahaha!


after 'branch' @ uncle's lim, my sis a.k.a mak ude pon join kami. so kami just wandering around je. xlarat dh nak shopping sbb tatau nak shopping ape. boley? lagipon napsu serakah aku skang tgh down akibat cek gaji bulan 12 masih blom dapat! jahanam! nak masuk BO pon malas sbb baju utk boy xbanyak choice. mencik!!! pastu poyoness masuk ke croc. tengok harga kasut baby pon aku dh nak muntah. xrela aku nak sedekah duit beli kasut baby yg aku rasa xprektikel mahal camtu. kalo nak show off, ok la tp secara teknikeli nye aku rasa xberbaloi. baik aku beli asadi. see? i'm not a branded person. (tapi encek suami, ye!)


kendian kami masuk ke mom's care. aku trus gi kat bhgn stroller. ekceli since altamis dah 10mo aku mmg dah pasang niat nak beli stroller baru; yg lebih kompak, kecik dan muat letak kat bonet. stroller altamis yg karenli use ni sgt bulky hokey! bonet kete buatan malaysia aku pon xmuat so tiap kali nak bawak stroller kene letak kat seat blakang. memang makan space sgt! plus, mmg berat ya ampun. so i dun likeyy. belek punye belek, me likey dis one! kaler merah mmg faveret aku & aku rasa altamis pon suit dgn kaler merah; not blue. since dat day was last sale day (padahal 10% jek, ptuih!) so aku malas nak pikir byk. asalkan memenuhi semua kriteria aku, setel! mr.GITS menampakkan muka suprised!-what-the-hell-ur-doin-honey? look sbb aku xsebut langsung yg aku nak beli stroller. dia cakap stoller ni xde pon dalam wishlist aku. 'nawaitu xsemestinya kene tulis abie sayang' tu la bait kata aku pada encek suami. at last dia plak eksaited. so sleeping altamis was tranfered to new stroller while encek suami sorong stroller the curve back to where it belong. hihihi!

so ni la hadiah kami for little altamis 1st besday! tgk bile aku letak side by side; bole compare kan? altamis pon sebok nak posing jugak; last pose b4 stroller biru itew di let-go. dat pose bukan aku yang sengaja buat. original from altamis. aku pon tatau bila masa dia master buat itew pose. hahaha!!! wif dat cheeky look, kinda cute eh? muahh LOVE u so much!


for those yg tanya ape yg aku beri supplement to altamis. aku stat beri supplement ni time raya aritu. ni pon mak aku yg belikan utk altamis sbb time tu altamis looked so skinni macam mami dia xberi makan je gamaknya. time balik raya tu jugak la altamis kene selsema style yg meleleh2 tu & batuk kahak. hati ibu mane yg xsedeh tengok keadaan anak dia camtu kan? so since mak ayah aku adelah orang hospital so aku mintak nasihat mereka. mak aku rilek je; xde la dia urge aku soh bawak klinik ke ape. 2-3 kali gak aku tanye perlu x bawak sikenit ni gi klinik sbb risaukan selsema & batuk kahak dia. mak kata bagi air masak banyak2 pastu dia kasi aku botol seven seas ni. alhamdulillah hari ke-2, selsema & batuk kahak altamis hilang sendiri! tapi aku xkata bende ni 100% bole cure. kita just berusaha. mebbe serasi dgn altamis kot. sebenarnye seven seas ni vitamin supplement; membantu pertumbuhan dan antibodi baby. till now dah 3 bulan aku bagi kat altamis as daily supplement. Alhamdulillah skang pon badan dia nak nampak berisi balik. me likeyy! orang cakap mom knows best sebab tu la apa je nasihat mak, aku folo. tq mak!

No comments:

Related Posts with Thumbnails