Wednesday, January 28, 2009

lalalala~

slamat kembali bekerja korang!~


aku x balik kampong sbb mr.gits keje streeeeeeettt dari hari khamis siang las wik sampai la sabtu dis wik. coba kira brape hari? 10 hari! maka aku berjimba-jimba sajos di rumah. well wat else to do kan selain bergusti melayan kerenah sikenit ini. hey skang ni saya tengah jobless. heaven??? ermm no komen. tapi bila dah asyik berkepit bersama sikenit ni, rasa cam besh sgt tengok dia membesar depan mata. yerla 24/7 dengan dia. bukak mata je layan dia sampai la tido malam. sebenarnya sangat seronok bermain dengan anak sendiri walaupon penatnye Allah je tau! caner nak xpress ek? ni dari ape yg aku rasa la kan. lain orang lain la rasanye.


bagi aku la, time keje dulu, masa dgn anak x banyak. balik keje dah letih. layan tu layan la tapi kadang2 tak sepenuh jiwa. tapi bila xkeje ni, aku bole gelak sama2 dengan dia, main sorok2 dengan dia, makan sama2, tido tergolek sama2, tengok tv sama2, mandikan dia, seme la sama2. rasa besh tu bila sikenit ni melentok dekat dada kite time tengok tv sama, bila mandi plak sikenit ni rajin buat aksi2 yg buat aku ketawa. sort of life medication la. jiwa rasa tenang. rasa bersyukur even aku jobless sekurang2nye aku dapat treasure the precious moment. huwaaa nak jadi housewife sepenuh masa plis! gamba di bawah adelah gambar xde keje kami. hahaha!




aritu aku ajak adik aku Ecah teman aku jenjalan wif Altamis ke OU. sebenarnye aku cam nak survey2 carseat. adik aku plak sibok nak cari kasut utk dipakai time naik skuter. cet! camtu pon ade gak eh. dah alang2 masuk kedai2 bertemakan kasut & sukan tu maka aku pon melilau gak cari kasut yg sesuai utk altamis. sebabnye kasut timberland & hallmark dia dh xmuat T_T erghh! aku dah tammo bli kat timberland sbb dah masuk boikot list aku (plus jimattt duhet aku!). semua kasut yg disurvey seme aku xbrape minat. tetiba jeng jeng jeng! aku ternampak selipo Ipanema yang sangat comel. aku nak kaler merah tapi saiz altamis dah abes! skang altamis pakai saiz 6 wuuwuuu so terpakse bli kaler biru. waaa nape aku xsedar tapak kaki anak aku dah beso ni??? harga dia very affordable & i loikeeeee! so aku turut merembat sandal dari brand yg sama. baru la like mother like son kan? ngahahahaha! memula nak belikan mr.gits juger tapi pikir2 balik xyah la. ni konspirasi mami & anaknye sajos. haha!




pastu singgah jap kat MPH sbb aku nak bli novel grafik. aku borong terus 8 buah sbb malas nak gi 3-4 kali. teruk btol perangai aku kan? tappe at least jimat tol & minyak. oh ye, aku blikan juger selai romper utk altamis tapi malangnye tersilap saiz. bukan silap ekceli tp assumtion aku terpesong wayyyyy to far. selama ni mmg altamis pakai saiz 6 bulan+ sbb badan dia kecik. tapi nampaknye skang badan dia dah semakin berisi so aku rasa pasni dah bole bli baju utk 9mo+/1Y. so romper tu mmg muat2 badan dia. tengok la gamba.




ok dah. tu je nak cite. entri ni kurang gamba sbb seme kat kamera adik aku yg asyik luper je nak bawak thumbdrive utk tranfer ke komputer aku. hampas btol minah tu.

No comments:

Related Posts with Thumbnails