Friday, January 14, 2005

pening ku melihat dirimu.. pening ku nananaa.. [adapt from lagu ezlyn : pening]

ni bukan pening main2 nih.. ni mmg pening yg tahap maha bapak pening.. erghh aku rasa cam otak dlm paler aku menggelegak dan nak terburai kuar.. arini aku rasa paling peak pening nih.. sejak isnin aku dah rasa tak baper sedap badan.. paler pening2 lalat dan suhu badan aku meningkat sket dr paras normal.. tapi aku biarkan.. hari selasa aku stat beli panadol biler pening dan panas badan aku cam tak ilang2.. alhamdulillah pas makan panadol, pening dan panas ilang.. tapi dlm 2-3 jam pastuh sakit tu dtg balik.. terseksa rasanyeh jiwa raga aku.. hari khamis, aku rasa badan aku segar n aku assume demam aku dah baik so aku pon bertepok tangan dan meloncat2 sbb eppy dah sehat.. tup tap arini biler aku bangun, bzzttt!!!! paler aku cam kene strike kilat.. pening yamattt.. dan badan aku stat panas balik.. omak!! ayah!! tgk anakmu yg kesian nih.. saat ni aku rasa cam nak ade kat samping mak aku.. aku suka bile aku sakit, mak akan belai aku cam budak kecik.. walaupon mak mmg garang tp bab2 sakit pening anak2 she's #1!! time sakit la waktu paling sesuai menaikkan tahap ngade2.. sakit sket jer mengongoi2 la aku panggil mak.. n mak akan picit2 paler aku atau tuam dahi aku.. beshnyeh.. aku harap aku bole jadik macam mak aku..

one more thing yg risaukan paler otak aku, denggi.. dah la skang kes denggi tgh memanjat carta penyakit paling popular.. fuh fuh semoga dijauhi.. sbb ape dulu aku penah kene denggi.. tanda2 awal camni la.. demam, pastu pening paler yg berlarutan then nnt kuar bintik2 merah.. so far skang aku lom ade bintik2 tu.. so harap2 la bukan.. teringat time aku kene denggi dulu.. pas makan nasik ayam, demam pening terus kene kat aku n sejak tu aku tak selera ngan nasik ayam sbb salah satu punca aku kene denggi sbb mkn nasik ayam.. skang aku dah bole mkn balik nasik ayam.. heheh.. pas seminggu lebeh aku terbaring longlai kat mmu, aku balik Pontian.. maklong aku yg amik.. esoknye terus aku admit ke wad.. first woo masuk wad dan aku cam cuak.. dah aar time tu wad biasa dah full so aku kene masuk wad 'sakit puan'.. wahhh cam mak2 la plak masuk wad sakit puan.. orang lain semer sakit ehem ehem, aku sorang sesat sakit denggi.. tak ke aku rasa nak bantai gelak tp takleh aar sbb time tu aku mmg lemah giler2 nye sampai pegi wad kene papah.. biler dah masuk mlm, aku ngan selambar ya-ya nyeh jerit2 soh mak aku teman aku tido kat wad even wad tu ramai jer org.. aku tak kasik mak aku balik.. hehehe.. biasa la kan, first time tido wad.. yg besh katil aku jer ade kelambu.. sure makcik2 tu jeles.. yer la aku mane bole kene nyamuk.. kah kah kah! pastu esok ptg nyeh aku dikejutkan ngan kedatangan Danny.. tere la plak mamat ni carik wad aku n aku tak bitau pon aku masuk wad.. masa dia dtg, aku cam malu dan marah ngan dia sebenarnye sbb b4 aku admit wad, aku cam tgh perang saudara.. biler dia dtg sambil bawak buah, aku paling tempat lain sambil kate 'buat ape dtg sini?' cewah kunun2 jual mahal la tp dlm ati excited sebenarnyeh.. hihihih.. pastu aku marah2 dia sambil suruh dia balik.. mesti makcik misi tu bitau mak aku.. (mak aku kan staffnurse kat situ).. sib baik mak aku mmg dah tau hubungan kitorang so tarak hal la kan.. then sok pagi aku telah diterbangkan naik ambulance ke JB utk rawatan lanjut n masukkan darah.. pastu aku dah sehat tanpa perlu masukkan darah.. sib baik Alhamdulillah..

skang ni paler aku still denyut2 giler.. tadik dah telan ubat pemberian Jue n panadol.. sekali 3 bijik aku telan tapi pening ni tanak lepaskan aku jugak.. harap2 esok dah kurang...

-i disconnected-

No comments:

Related Posts with Thumbnails