Wednesday, February 18, 2004

FOLKLORE
playing : Powerless (Say What You Want).mp3
by NELLY FURTADO
FOLKLORE
November, 2003



KAWAN sejati ialah orang yang mencintaimu meskipun telah mengenalmu dengan sebenar-benarnya iaitu baik atau burukmu.
HATI yang terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya.
ORANG-ORANG yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.
(hasil ihsan dr pemfowed msg in !Yahoo)

y'll agree wif da statement above?
kalo ikut aku, mmg aku totally agrred la kan.. kalo pikir dr sudut logistik amat ler susah nak carik sorang member yg betul2 bole terima ko bulat2 camtuh..maklum la manusia ni kan demanding..nak yg terbaik ajer coz orang2 camnih anggap diri dorang tu antara manusia2 hebat dunia..oh kecikkan sket skop; manusia hebat malaysia..kite memasing nih dah besar tonjang..dah melihat, mendengar merasa & menganalisa ape ttg konsep kehidupan..tade bende yg sesenang jer nak dpt..cam cekgu tusyen aku penah ckp 'yg bulat takkan dtg bergelek & yg pipih takkan dtg melayang sesuka ati atok sedara mak ngah belah ayah tiri ko jer'..so mencarik sahabat yg sejati pon satu adventure yg diluar sedar..hmpp tetiba aku sebak plak..yerla kan baru submit MI yg cam *opss 18sx* so mood skang terasa nak membebel; salah satu cabang feveret aku masa lapang..aku manusia; korang yg bace ni pon manusia..tatau la kalo ade ungka ke, beruk makyeh ke yg tgh bace jugak blog nih..cam aku, ade naluri yg ingin mencari erti persabahatan yg sejati..yg bole menerima kite seadanyeh..yg bole memberi guide ketika aku memulakan langkah yg sumbang..yg dpt memberikan senyuman saat dahan aku kerapuhan..dan yg penting sanggup menegur dan memperbetulkan perjalanan aku yg bengkang bengkok..dan jauh kat lubuk perigi hati nih, aku amat berterima kaseh pada sesapa yg penah menegur aku *secara berhemah*..tapi bukan sekali2 dgn kutukan, celaan atau dikondem sbb aku berjalan bengkok dan mereka2 berjalan lurus 90 darjah..nape misti ade sifat sebegini? biler piker balek, no wonder la ramai yg murtad * no offence plis* aku tulis ni atas ape yg mentalliti aku proces..sesama sedara islam saling mengkondem..sampai sometimes aku berfikir ttg ketuhanan hingga ade soklan2 yg mustahil tercetus dlm ruang atmosfera otak aku..tp aku cepat2 mengucap panjang.. bukan standard aku utk pikir sampai ke tahap tu..dan aku sentiasa berdoa semoga aku akan terus kekal dlm agama yg sejak kecik aku anuti ni..tp cam aku ckp tadik i need someone; an angel wannabe utk guide aku to continue da next step in dis journey of no where..

Sahabat sejatiku, hilangkah dari ingatanmu
Di hari kita saling berbagi...dengan kotak sejuta mimpi
Aku datang menghampirimu kuperlihatkan semua hartaku
Kita slalu berpendapat kita ini yang terhebat
Kesombongan di masa muda yang indah
Aku raja kau pun raja...aku hitam kau pun hitam
Arti teman lebih dari sekedar materi
Pegang pundakku jangan pernah lepaskan
Bila kau mulai lelah... lelah dan tak bersinar
Remas sayapku, jangan pernah lepaskan
Bila kuingin terbang... terbang meninggalkanmu
Ku slalu membanggakanmu, kaupun slalu menyanjungku
Aku dan kamu darah abadi
Demi bermain bersama, kita duakan segalanya
Merdeka kita, kita merdeka
Tak pernah kita pikirkan...Ujung perjalanan ini
Tak usah kita pikirkan...Akhir perjalanan ini

No comments:

Related Posts with Thumbnails