Sunday, February 15, 2009

saya telah tersesat!

ni la gubahan hantaran yang aku buat sendiri untuk suami tercenta. sangat bangga dgn diri sendiri even deco nye just simple mimple je. sajos letak pic ni; nak jiwang2


ni nak habaq yang aku sesat time driving. even aku suda stay K.L 3thn tapi masih susah nak hapal jalan. slalu konfius ngan jalan evendo dah lalu riban2 kali. sindrom down sungguh!~


jumaat aritu aku drive dari umah ke maktab since mr.gits keje. dengan konfiden 200% aku bawak kete meluncuri NK.VE seawal kul 6.30pg sebab tammo trefik jem. tiba di jalan dewan.bahse, aku semakin konfiden sebab dah makin dekat ngan maktab. memang konfem la bole sampai. lalala lalu aku membelok ke susur keluar yg aku ingatkan jalan abd.razak. taraa! aku SILAP JALAN da!!! panik suda. lelehan peloh mula merembes se-maha dasat. dah la minyak tinggal 2 bar je sbb aku konfiden minyak cukup sampai maktab. xde bajet plak utk sesat.


pusing nye pusing, last2 aku stop depan pondok polis. huwaa pondok itew belum bukak! maka jari-jemariku stat dail nombo yg tertera kat pondok polis tu. yang ampehnye pakcik polis yang angkat call aku pon tatau location miharja (tempat aku sesat tu). cett! buang karen btol tepon. last2 aku tanye makcik yang jual kuih tepi jalan caner nak susur kluar balik ke jalan tun abd.razak. sib baik DAPAT!!! aku sampai maktab ngam2 kul 8pg.


tu baru 1 hal. time nak balik umah dari maktab pon aku SESAT jugak! waaa 2x sesat nih! tensen gile babas. aku tersasar jauh sampai tol sungai besi. haipppp jangan gelakkan aku k T_T ni pon gara2 terlalu konfiden time drive balik. sib baik minyak cukup utk sampai ke stesen minyak lepas tol sg. besi tu. terus isi full ocay! sib baik ade bawak duit spare. haih sepanjang ni memang banyak 'sib baik'. alhamdulillah. maka dengan otak genius aku ni, aku exit via upm & u.turn masuk balik tol. hahahaha! pastu seme dah selamat sampai umah.


SANGAT PENAT BILA SESAT nih. anyway arini aku berjaya drive dgn sukses pegi-balik maktab! no more sesat :P hihihihi.

No comments:

Related Posts with Thumbnails