Thursday, December 11, 2008

another 1 month!!!

today altamis turn eleven month!!!
how fast.. how fast..


alhamdulillah my bb boy semakin besar :) sayang kamu altamis! semoga kamu membesar dgn sehat dan cergas serta cerdik.. amin!~


sejak aku dh x keje ni, aku terasa sgt yg bonding kami makin erat.. altamis semakin manja ngan aku.. skang dia dh recognize org so bile aku xde berdekatan ngan dia, stat aa high-pitch dia.. dia xkisah ngan orang as long aku ade dgn dia.. aaii loteh mami camni.. sejak dh jaga dia 24/7 ni, makin aku terasa diri ni sebagai seorang ibu.. pepagi altamis bangun area kul 7.30pg.. pas mandey, bekpes, main jap pastuh area kul 9 lebeh dia dh tido balik.. dalam sejam 2 baru bangun.. time tido dia la baru aku berkesempatan mandi, bekpes, kemas yada2 yg patut.. kalo mamat kenit ni celik mata bermakna masa berronggeng rokiah aku suda tamat.. sbb dia ni kene perati selalu.. kalo x abes la jap kedebuk sane, bedebus sini.. haih la, mami loteh!


kul 1 lebeh, lunch plak pastu main2 sampai la area kul 3 ptg, waktu tido ptg plak.. again aku bebas! hahahaha! bole la aku bergolek depan tv dgn aman.. nnt area kul 5 dah bangun terus aku mandikan siap seme then makan malam.. hahahaha.. skang tido malam dia dah fix area kul 9.30pm - 7.30pg.. HEAVEN!!!
selalunye altamis akan popoo 2x sehari; pagi & petang.. kalo aku tengok dia tgh kemut2 tu, cepat2 aku dirikan dia paut kat meja.. alasan?? biar popoo dia x penyek sbb if penyek nnt popoo tu akan tersebar ke seluar yg sedang dipakai.. bole imagine byk nye popoo dia.. hehehehe.. aku masih lom potty training lg si kenit ni.. altamis sgt sukakan air.. tiap2 kali time baso popoo atau mandi, aku akan biar dia berendam dlm BALDI lama2 sket.. sori baby, mami lom kesempatan nak bawak gi swimming.. kalo x misti altamis suka :)


part yg paling best time nak tidokan kenit ni.. tengok mata dia kuyu2, pastu menggeleser manja kat kita, sgt wonderful.. time ni la bole tatap muka dia yg sedang tenang tido.. cuit bibir tebal dia, cuit idung kiut dia, usap2 rambut halus dia & end up ciuman yg bertalu2 kat dahi dia.. hahahaha tp dun weri k sbb mamat kenit ni tido mati.. oh fyi, skang altamis dh tido atas katil tp dikepung oleh bantal2 yg maha godang (besar).. lom mampu nk beli penghadang katil lg :P eheks~


altamis makin ligat! asyik nak panjat sane sini.. aku la yg asyik terkejar2 kan dia.. mak aku cakap budak kecik ni sebenarnye pandai membuli juge.. so kesimpulannye, anak aku buli aku.. hahaha.. xleh duduk diam sket.. kalo aku dukung dia akan menggeliat nak turun.. kalo letak dlm playpen, suara suprano dia muncul la.. letak dlm walker, dia berusaha nak kuar dgn berpaut kat mane2 sambil angkat2 badan sampai nak terbalik walker tu.. time makan dh xbole letak dlm high-chair sbb dia dh pandai berdiri sambil goyang2 kan bontot.. haru biru aku dibuatnye..
aku penah tanye mak aku if anak aku ni jenis hyper.. tp mak cakap TIDAK sbb altamis dia bole fokuskan sesuatu.. kalo baby hyper, diorang jenis x fokus.. alhamdulillah!


pasal pemakanan plak, las wik altamis xnak makan sgt makanan yg aku blend kasar2.. puas aku pujuk tp dia tetap tamau.. aku try kasi heinz baby food pon dia tepis kaw2.. tp ape yg aku makan dia nak.. so aku dh jumpa solution, no more blending! skang aku buat nasi lembik gaul ngan ikan goreng, sayur, etc & walaaa! DIA BERSELERA MAKAN hokey.. sampaikan dia yg dtg kat aku soh suapkan dlm mulut dia.. yes dia SUKA BERSUAP PAKAI TANGAN! no more pakai sudu.. aihhh nampak x tahap manja kenit sorang ni???


skang ni dia suka buat mimik muka yg 'kecikkan mata & hidung sambil tersengih nampakkan gigi' tu.. semua orang tanye aku nape dia suka buat mimik muka camtu.. ntah la ek aku pon tatau.. tp kinda cute dowh! iheeee.. mebbe tu salah satu progress tumbesaran dia kot.. skang sgt cumel bile sengih sbb dh ade 2 btg gigi bawah.. kekeke..

No comments:

Related Posts with Thumbnails