Monday, December 29, 2008

9 Random Facts Bout Me!

aku ditag oleh ummi efa..
kenapa 9? sbb aku mmg suka nombo 9.


1.
SANGAT suka chibi-ultraman.. ala yg comel kiut2 tu.. sbb tu aku guna nick otomen_gal masa giler irc dulu.. sampai skang kalo aku jumpa barang2 yg ade gamba katun ultraman misti aku beli.. sampaikan aku berjaya mencari comforter ultraman!! kat danok plak tuh.. skang dlm collection ade shower cap, selipo jepun, selipo bulu2, kipas, lampu tido, bantal, sampul henpon, sarung kotak tisu, papan tanda 'don't disturb', jam loceng, comforter single bed (tgh carik utk queen atau king size) dan keychain (mak aku belikan keychain ultraman ni time dia gi kursus sbb dia tau yg aku sgt meroyan dgn ultraman stuffs & time tu umo aku 25 tahun! tq mak!)..


2. Xske segala mak neka novel cintan cintut yg tebal mengalahkan kamus dewan bahse.. aku lebih suka baca manga/novel grafik dari jepun sbb lukisan diorang mmg tebaboom! pastu stat aar verangans2.. hahahah bole gitew? skang koleksi manga jepun aku (yg translet BM by gempakstarz) dah mencapai 43 bijis.. siap ngan sampul plastik lg sbb pas baca, aku akan masukkan balik dlm plastik sbb aku nak simpan sampai cucu cicit aku.. hihihihi


3. bukan seorang yg adventure.. meaning aku xske gi camping.. bukan aku xbole bersusah payah panjat gunung atau harung sungai segala tp aku xske berada dalam zon kurang bersih.. yela kalo gi camping, baju xberbasuh; susah nak mandi; kasut kotor; badan senang berbau & paling aku freak out adelah LINTAH!!! pu yau wan!!! tp time skola & kat mmu penah la gi camping.. tu pon sebab TERPAKSA.. huhuhu


4. LOVE PEDAS & spicy.. speceli asam pedas & sambal tumis & kicap cili.. aku mmg lidah pedas.. kadang2 semua org sampai berair mata makan pedas tapi aku still bole menten.. famili aku pon mmg jenis kuat makan pedas2.. selagi x pedas kaw2 mmg kitorang akan tambah lada.. aiii teringat plak asam pedas nenek aku.. spicy x berapa sgt sbb aku kureng menggemari kari & masakan yg ade santan cam masak lemak..


5. ada cakap muka aku innocent.. meaning kalo aku wat jahat pon, orang misti xsangka punye.. ntah la ek sbb aku rasa muka aku cam garang.. mmg betul pon aku mmg garang & temper.. sampai penah hasben xberani dekat aku sbb dia kata time tu aku garang melebihi seekor singa betina.. mmg la aku garang tapi sebenarnye aku sgt loving! series x upit.. aku penah buat personaliti test & kaunselor tu cakap aura motherly aku sgt byk! haaa dun play2 k! untung la sape yg kawen ngan aku, yg berkawan ngan aku, yg jadi anak aku.. hahahaha!!! poyones pula..


6. aku xpenah obes ngan mekap segala mak neka ni.. aku beli ikut keperluan & kemampuan je.. ok la sampai saat ni jenama maybelline je aku pnah bli (lipstik).. segala mak neka mac ke, bobbi brown ke, estee lauder ke mmg aku xpenah beli.. aku beli mekap pon kat gift shop yg normal2 je harga nye.. bukan xde duit nak bli sbb aku tau diorang ni mmg besh tp just malas.. slalu aku pau adek aku je kalo tetiba nak mekap vast2 tebabom cam kak nyah.. tapi bab perfume mmg aku sooka! tapi xsemua aku main bedal je beli.. aku dh set kan kriteria nye cth cam limited edition; bentuk unik; bau yg rare; etc.. perfume paling aku feveret adelah CH 212 white limited edition (skang dh xde dlm pasaran)


7. seorang PENGGUNA TEGAR!.. aku guna krim safi (yg kaler hijau) & cleanser Gervenne (yg dulu kaler coklat gold ade gambar lebah) sejak 10 tahun yg lalu! kira sejak f5 aku pakai & mmg serasi.. sayang nak tuko2 sbb aku rasa since aku pakai kombinasi krim safi & gervenne ni, kulit aku hilang jerawat, semakin putih & pori2 pon mengecil.. pastu pakai prepaid maxis sejak tahun 2000! time tu harga prepaid rm200+.. sbb tu aku sgt sayang nombo maxis aku (yg juga berusia 8 tahun).. hishh patutnya maxis bagi aku anugerah k as pengguna paling setia! dan recently, aku baru je tukar wallet setelah wallet yg aku pakai hampir 6 tahun sudah monopos.. gagagagaga


8. BOLING! yee sgt addict.. spashly time mmu dulu.. time tu member2 aku xske main boling sgt.. sampai aku penah gi main boling sorang2 je semata2 nak lepaskan gian.. nak jadikan citer, ade pakcik tu sgt kagum ngan aku (perasan sendiri nih!) dan dia ni main sebelah lane aku ditemani cucu dia.. dia pon citer la pasal boling; pasal anak2 dia xbrape suka boling.. ingatkan nak ngurat anak dia tapi sekali semua anak dia pompuan daa! last2 korang tau ape jadi? dia sanggup hantar aku balik cyberjaya padahal pakcik tu stay serdang sbb dia kesian aku balik sorang2 naik bas selepas menghabiskan 5 game.. hohoho! paling byk game aku penah main adelah 10 game stret! hebat x hebat la penangan boling pada aku..


9. TERLALU OBES DGN NAMA ISKANDAR!!! series aku x upit! tatau nape.. bile nengok nama iskandar ni terimejin seorang yg ensem.. hahahah bole gtew? dulu abg angkat aku pon nama iskandar & skang nama laki aku pon ISKANDAR.. kira tercapai objektif utk mencari my other half bernama iskandar.. just aku tammo letak 'iskandar' kat nama anak aku sbb terasa sgt poyoness.. so aku just letak 'Izz' jerk kat kepala nama anak aku sebagai mengurangkan poyoness itew.. jgn jeles! :P


Orang-orang yg aku nak tag:
shazanateh
mama balqish - Ogy
mama zara - Inaz
mommy zara - ladySalma
ibu iman - Wafaa

No comments:

Related Posts with Thumbnails