Tuesday, December 09, 2008

bile balek kampong

sabtu 6/12 - aku stat gerak kul 7pagi.. bangunkan sikenit tu dan dia terpaksa menerima hakikat yg dia kene mandi seawal 6.30pg.. sesiap dresskan sikenit, adik lelaki aku pon sampai so terus la jalan.. sepanjang journey, aku yg drive since adik aku kata dia cam pening2 coz berdarah jenis A.. menurut adik aku darah jenis A ni masuk dlm golongan low blood pressure.. aku angguk2 jerk.. owh patut la adik2 aku yg lg 3 org tu berdarah A senang mabuk kalo jalan jauh (aku & adik no.5 shj berdarah jenis O ikut ayah).. singgah jap kat R&R Ayer Keroh utk bekpes.. ayayayayai sungguh ramai org so just tapau & makan kat kete.. halfway Altamis tido je.. tp pas melaka sampai exit smpg rggm dia asyik main.. sib baik adik aku pandai tackle dia.. cam biasa mak & ayah sgt teruja bile jumpa cucu tunggal mereka ni (currently la)


raya aji tahun ni aku rasa seronok lain sket.. walaupon famili aku xde buat korban dis year tp sedara-mara ramai yg balik & adik-beradik aku pon seme ade kat umah.. ingat x memula aku bgtau yg mr.GITS x balek? suprise!!! malam tu dia call bgtau dia akan sampai kul 3 pagi naik bas.. sweet sacrifice kan? mr.GITS kata dia sanggup x kluar rehat semata2 nak balik awal to catch up komuter & terus ke pudu.. as xpect mmg tiket dh abes pon tp dia pandai ngendeng kat konduktor so dapat gak selit (dgn bayaran tiket rm26).. aku jugak yg gi fetch dia kat bus stand pepagi buta tu sbb aku isteri mithali.. hahahaha!! (distance lebeh kurang 10km+)


'nape nak balik tetiba ni?'
'x bole la, balik umah rasa kosong je.. dulu bujang lain, skang dh kawin feel dia lain.. mmg nak sentiasa ngan anak & isteri.. rindu kalau xnampak sayang & altamis.. lgpon abg nak tgk anak besar depan mata hari2 sbb dah biasa sentiasa.. bila sorang2 rasa lain sgt'


layan syahdu jap aku.. hehehe.. timer kaseh la abie sbb susah payah balik utk sama2 ngan kami.. so aku pon melonjak ke bintang sbb raya kali ni sgt specel dr yg sebelum2 nye.. ihiks!


kali ni layan daging kambing.. jajang bawa balik daging kambing kacukan new zealand katanye.. memula aku xpasan tu adelah kambing sbb bile dh masak nampak sama je tp aku pelik sbb bau dia semacam.. bile atok bgtau dat is kambing baru la aku rasa sedikit pening.. hehehe.. aku xberapa teruja sgt ngan kambing ni tp tetap layan makan.. as usual menu utama nasi beriyani.. malam isnin semua sedara mara berkumpul buat bacaan tahlil antara keluarga saje.. alhamdulillah altamis sgt behave.. dia just merangkak2 around the circle (iaitu kami semua time baca yasin) without nanges tp asyik tersengih2 je.. pas abes yasin, semua bebudak bawah umo diberi minum air yasin supaya menjadi anak yg baik termasuk la altamis :).. kendian, nyanyikan lagu eppi besday kat faiz (adik aku) sbb hari tu hari lahir dia.. mmg meriah sgt!


pagi isnin seme bz solat raya & potong2 korban.. then petang tu aku pakat ngan fahmi (adik no.2) nak belanja faiz & farid (adik no.5 & no.6) main boling sempena upsar ngan pmr.. time gi boling, semua adik beradik aku ikut termasuk la mr.GITS & altamis of cos.. pas boling, layan makan pizza plak.. sgt besh sbb dpt together2 ngan adik beradik sendiri.. ok fyi, kitorang xpernahh buat camni.. sejak kecik kitorang suka gado sampai mak penah ckp yg dia malu dengn jiran2 sbb kitorang suka jerit2 time gado.. tp bile semua makin besar, masing2 cam caring each other.. miracle rite? Alhamdulillah..


altamis wif mandak

kami!!!

altamis wif ayah & pak anjang

pak ucu & mak ude ready to go~

frm left : eqah, altamis & ecah

frm left : fahmi, faiz & farid


so here we are.. dah safely sampai umah sendiri kul 11.30pg td.. again, aku yg mintak kebenaran mr.GITS nak drive sbb aku xtahan nak handle altamis yg sgt lasak sgt nowadays.. aku lebeh rela driving dr melayan kerenah altamis.. teruk eh? kekekeke.. aku buat semua ni sbb kudrat aku xmampu sbb tu aku suh mr.GITS je handle sbb kudrat dia lebeh dr aku kan? kekekeke

No comments:

Related Posts with Thumbnails